کد خبر : 68160
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

خطیب جمعه رشت:

گفتمان با گرگ های جهانی پاسخ نمی دهد/ مهار و کنترل قیمت ها در دستور کار رئیس جمهور منتخب قرار گیرد/ مردم نسبت به عفاف و حجاب در جامعه گلایه دارند

گفتمان با گرگ های جهانی پاسخ نمی دهد/ مهار و کنترل قیمت ها در دستور کار رئیس جمهور منتخب قرار گیرد/ مردم نسبت به عفاف و حجاب در جامعه گلایه دارند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رئیس جمهور منتخب در آغاز کار مهار قیمت ها را در برنامه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: یکشنبه ۲۰ تیرماه جاری مصادف با سالروز شهادت امام جواد علیه السلام است و این روز را به تمام مسلمانان به ویژه شیعیان تسلیت عرض می کنم.

وی به قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی در سال ۱۳۱۴ اشاره کرد و افزود: ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمام احکام اسلام دارای حکمت و فلسفه است، تصریح کرد: حجاب و عفاف برای مردان و زنان از فلسفه های نورانی برخوردار است و پیشگیری از بروز ناهنجاری های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت از جمله حکمت آن محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی، حجاب را سبب شکل گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه خواند و بیان کرد: عفاف و حجاب موجب ایجاد طهارت قلبی در جامعه می شود.

وی، حجاب و عفاف را برای مردان و زنان طهارت زا عنوان کرد و گفت: بی حجابی، بی عفتی و اشاعه فحشا و منکر در تاریخ بی سابقه نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مردم از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گلایه دارند، اظهار کرد: بعضی خانواده ها به بی حجابی در جامعه دامن می زنند و در این راستا همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.

آیت الله فلاحتی به ۱۲ مردادماه روز تنفیذ رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور منتخب در آغاز کار خود مهار قیمت ها را در برنامه خود داشته باشد و تنها عرضه کالا کافی نیست بلکه در بازار باید تعادل و ثبات قیمت باشد.

وی با بیان اینکه توجه به مسکن باید از اولویت های رئیس جمهور منتخب باشد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و مقابله با فساد به ویژه فساد اداری باید از برنامه های کاری رئیس جمهور منتخب باشد.

امام جمعه رشت، مطالبه گری را حق مردم دانست و افزود: دشمنانی که تا دیروز می گفتند در انتخابات شرکت نکنید، امروز جزء مطاله گران قرار گرفته اند.

آیت الله فلاح به تحمل سختی های بسیار ملت ایران در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: گره زدن تمام امور با برجام برای مردم ما حاصلی نداشت.

وی با تاکید براینکه گفتمان با گرگ های جهانی پاسخ نمی دهد، بیان کرد: ملت ایران همچنان شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند و هیچ نیازی به آمریکا ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، یادآور شد: مردم هر جا ببینند مسئولی دلسوز است و شجاعانه در میدان حاضر می شود و می گوید “ما می توانیم”، به او علاقمند هستند.

آیت الله فلاحتی در ادامه پیرامون حق و حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: یکی از کسانی که بر تمام بشریت حق دارند امامان معصوم علیه السلام هستند زیرا از جانب خدا تعیین شدند.

وی با اشاره به اینکه انسان ها در تمام ابعاد زندگی نیازمند اهل بیت علیه السلام هستند، بیان کرد: معرفت این است که ائمه علیه السلام را خوب بشناسیم زیرا اگر امام را نشناسیم در وضع قوانین اجتماعی دچار بحران می شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار