کد خبر : 91464
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402- 38: 11

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گیلان با ۳۰۰ واحد تولیدی قطب اول صنایع سلولزی کشور است

گیلان با ۳۰۰ واحد تولیدی قطب اول صنایع سلولزی کشور است

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: این استان با ۳۰۰ واحد تولیدی قطب اول صنایع سلولزی کشور و مقام اول را در تولید اوارق فشرده چوبی و پالت‌سازی دارد.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: درحال حاضر نیاز اولیه مجتمع‌های پتروشیمی و سایر کارخانجات کاشی، سرامیک و پالت کشور توسط واحدهای صنعتی این استان تامین می‌شود.

 

وی افزود: گیلان برای تامین مواد اولیه در سالیان اخیر در زارعت چوب از استانهای پیشرو بوده و در حوزه جنگلها و منابع طبیعی بیشترین عملکرد را با حمایت صنایع بزرگ استان داشته است.

 

وی تصریح کرد: در این استان پنج کارخانه بزرگ ام. دی. اف، نئوپان و ۲ کارخانه بزرگ در صنعت بسته بندی کاغذ و ۲ واحد بزرگ و شاخص پالت سازی وجود دارد.

 

پورحیدری اضافه کرد:صنایع سلولوزی شامل واحدهای تولیدی نئوپان، ام دی اف، کاغذ قهوه‌ای (بسته‌بندی مقوا یا کرافت)، انواع کارتن و پالت سازی و صنایع سلولوزی بهدلشتی می شود که تعداد این واحد ها در این استان حدود ۳۰۰ واحد تولیدی است.

 

وی یادآور شد: در حوزه نئوپان نیز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بطور واقعی ام دی اف و نئوپان تولید می کنیم. در تولید کاغذ نیز سالانه در این استان حدود ۸۰ هزار تن کاغذ بسته بندی یا کرافت تولید می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار