کد خبر : 85978
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401- 44: 11

مدیرکل مجامع وزارت ارشاد بیان کرد؛

گیلان مستعد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران است

گیلان مستعد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران است

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان گفت: برخی از شهرهای گیلان مستعد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران هستند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، اسماعیل جانعلی پور امروز شنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ضمن حمایت از فعالیت‌های فرهنگی شهرها و روستاهای مختلف استان گفت: برخی از شهرهای گیلان مستعد انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران هستند.

 

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و امکانات انتخاب به عنوان پایتخت کتاب باید به دقت بررسی شود، ادامه داد: کسب عناوین روستای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران در گرو تلاش جمعی مسئولان، مردم، خیران و دستگاه‌های فرهنگی استان است.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان با داشتن چهره‌های فراوان فرهنگی و اثرگذار، منطقه‌ای دارای ظرفیت‌های چشمگیر است، بیان کرد: معرفی مفاخر کشور به جوانان و نوجوانان از مهمترین مزایای معرفی مناطق مختلف در طرح پایتخت کتاب و روستای دوستدار کتاب است.

 

جانعلی پور تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های خوب موجود در استان گیلان برای کسب عنوان پایتخت کتاب نهایت تلاش از سوی متولیان انجام گیرد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

 

نامزدی لاهیجان و فومن در طرح پایتخت کتاب ایران

 

یاسر تقوی نیز در این دیدار با اشاره به نامزدی شهرهای لاهیجان و فومن در طرح پایتخت کتاب ایران گفت: کتابخانه های عمومی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی گیلان فعالیت‌های مختلف و خلاقانه ای برای کسب این عنوان انجام داده‌اند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه این مجموعه پیشگام معرفی فرهنگ و تمدن این سرزمین به مردم است افزود: مسئولان ما عزم جدی برای معرفی فرهنگ و چهره‌های فرهنگی به مردم دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار