کد خبر : 55207
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399- 47: 10

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گیلان کمترین میزان قاچاق کالا و ارز را در کشور دارد

گیلان کمترین میزان قاچاق کالا و ارز را در کشور دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با وجود مرز زمینی، دریایی و ریلی، گیلان کمترین میزان قاچاق کالا و ارز را در کشور دارد.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک، گیلان را استانی نوپا اما پیشرو در حوزه صنایع کوچک و متوسط اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود مرز زمینی، دریایی و ریلی، استان گیلان کمترین میزان قاچاق کالا و ارز را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صنایع موجود در استان عمدتاً کوچک و متوسط هستند و با وجود همه محدودیت‌ها کارآفرینی و اشتغال خوبی را ایجاد کرده‌اند عنوان کرد: وزارت صمت مجری قانون مبارزه با قاچاق کالا است از طرفی علل بسیار زیادی هم در امر وقوع قاچاق تأثیرگذار هستند.

دلق‌پوش فرهنگ بالای مردم گیلان را یکی از علل وقوع بسیار کم پدیده قاچاق کالا در استان ذکر کرد و با تأکید بر اینکه وزارت صمت و دیگر سازمان‌ها عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند تصریح کرد: وظیفه و رسالت ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با قاچاق کالا بیشتر اعمال پیشگیری و نظارت است.

وی مشخص شدن وظایف مجموعه صنعت، معدن و تجارت در بخش ملی و استانی جهت نقش‌آفرینی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را متذکر شد و ابراز داشت: باید زمینه و بستر ایجاد فساد و قاچاق کالا را در کشور از بین ببریم از طرفی هنر وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان درست کردن شناسنامه برای کالاهای تولیدی ساخت داخل و شناسه‌دار کردن کلیه کالاهای داخلی و وارداتی توسط این سازمان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: گیلان طبق شاخص‌های تعریف شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت جزء استان ۲۵ کشور از حیث قاچاق کالا و ارز است.

دلق‌پوش با بیان اینکه جهت انجام اقدامات کنترلی و رصد کلیه کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی باید هویت داشته باشند ابراز داشت: در همین راستا تولیدکنندگان داخلی باید حتماً نسبت به دریافت سامانه شناسه کالا اقدام کنند از سوی دیگر وزارت صمت سامانه جامع تجارت را نیز برای مقابله با قاچاق کالا راه‌اندازی کرده است.

وی از ثبت مشخصات کالاهای تولیدی و وارداتی توسط تولیدکنندگان داخلی و فعالان اقتصادی در سامانه جامع تجارت سخن گفت و در همین زمینه اظهار داشت: پس از ثبت مشخصات کالاهای تولیدی و وارداتی در این سامانه، شناسه‌ای به هر کدام از آن‌ها تعلق می‌گیرد که این شناسه در همه جا قابل رهگیری و پیگرد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اقدامات اثربخش حوزه معاونت بازرسی و نظارت این سازمان در بحث مبارزه با قاچاق کالا را مورد تأکید قرار داد و افزود: در ۴ ماهه نخست امسال ۹۴۶ مورد گشت مشترک را در گیلان با دیگر سازمان‌ها و نهادهای متولی نظیر تعزیرات حکومتی، بهداشت و اماکن عمومی انجام دادیم.

دلق‌پوش از تشکیل ۲۵ فقره پرونده تخلف در گشت‌های مشترک انجام شده خبر داد و با بیان اینکه ۹۵۹ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۰۰ ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شد گفت: در چهار ماهه امسال مجموعاً ۲ هزار و ۳۰۴ فقره پرونده تخلف در گیلان تشکیل و یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۹۳ هزار ریال جریمه به متخلفان تعلق گرفت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار