کد خبر : 28385
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

یادواره شهید حاج محمود قلی پور و شهدای کربلای ۲ برگزار می‌شود

یادواره شهید حاج محمود قلی پور و شهدای کربلای ۲ برگزار می‌شود

رئیس ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ گفت: یادواره شهید قلی پور و هم‌رزمان شهیدش عصر روز ۱۰ شهریور در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سردار محمدعلی حق‌بین صبح امروز در نشست خبری یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ در رشت دوران دفاع مقدس را همگام با دشواری و استقامت ملت شریف ایران برشمرد و اظهار کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس هنگام با ولایت در دشواری‌ها استقامت کردند و یک دوره طلایی را رقم زدند.

وی عملیات کربلای ۲ را حائز اهمیت برشمرد و افزود: رزمندگان اسلام با رهبری داعیانه امام فتنه‌ها را دفع می‌کردند و طراحی دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان دوران دفاع مقدس را الگویی موفق برای نسل فعلی و آینده دانست و گفت: مسیری که امام و شهدا برای ما ترسیم کردند را نسل‌های فعلی و آینده به‌عنوان موفق‌ترین الگوی پایداری و مقاومت می‌پندارند.

رئیس ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ در گیلان با اشاره به تک سنگین رژیم بعث عراق به خاک‌های ایران یک روز پیش از عملیات و ورود شجاعانه و به‌موقع رزمندگان لشکر قدس گیلان بیان کرد: در عملیات کربلای ۲، ۱۹۸ شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده که شهید حاج محمود قلی پور از نمونه‌های آن‌ها است.

حق‌بین حضور پررنگ مردم در یادواره‌های شهدا پس از چند دهه را نشان از امنیت آفرینی شهدا عنوان کرد و ‌افزود: ایران اسلامی امروزه از حد امنیت فراتر رفته و‌ جرئت تهدید به ایران بزرگ را گرفته است.

وی امنیت پایدار کشور را مرهون خون شهدا ازجمله شهید قلی پور دانست و تصریح کرد: تاکنون در ستاد برگزاری یادواره شهدای کربلای ۲ گیلان صبحگاه مشترک در گلزار شهدای رشت برگزارشده و نیز دیدار هم‌رزمان شهید قلی پور با خانواده این شهید بزرگوار شهید، قرائت زیارت عاشورا و در عصر روز ۱۰ شهریور نیز یادواره شهید قلی پور و هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با بیان اینکه امروزه ماهیت جنگ عوض‌شده و دشمن با فتنه‌گری و جنگ اقتصادی جامعه ایران را ملتهب می‌کند گفت: دشمن از هر سمت‌وسو علیه ایران جنگ‌هایی را طراحی و اجرا می‌کند درحالی‌که ملت ایران با ولایتمداری، مقاومت و پایداری خود را به تمام دنیا ثابت کرده است.

عملیات کربلای ۲ با رمز یا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در محور چومان مصطفی – حج عمران باهدف آزادسازی ارتفاعات منطقه و کمک به تداوم مبارزه مسلمانان شمال عراق به‌صورت نیمه گسترده در ۱۰ شهریور سال ۶۵ به فرماندهی مشترک انجام شد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار