کد خبر : 60208
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1399- 27: 18

یلدای همدلی/ با کمی قناعت لبخند را به نیازمندان هدیه کنیم

یلدای همدلی/ با کمی قناعت لبخند را به نیازمندان هدیه کنیم

هممزان با نزدیک شدن به شب یلدا، با وجود اینکه این روزها اکثر مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند با این حال می‌شود با کمی قناعت و کمک به همنوعان خود، برکت و روزی را در جامعه بیشتر و لبخند را مهمان خانه‌های نیازمند کرد.

به گزارش گیلانستان، بلندترین شب سال مقارن با آغاز زمستان شبی است که به‌عنوان یکی از پر اهمیت­‌ترین جشن‌های ایرانیان به‌شمار می­‌رود و از دیرباز نیز مورد توجه بوده است.

این شب با گردهم آمدن و شب‌نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر یک ارزش دینی را رقم می‌زند که در آیات و روایات از آن به عنوان «صله رحم» یاد می­‌شود.

امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از خانواده‌ها در تامین مایحتاج خود در مضیقه قرار دارند که برای حمایت از آنها در شب یلدا، طرح‌های خیریه مختلفی اجرا که اغلب این طرح‌ها در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه انجام می‌شود.

با وجود اینکه این روزها اکثر مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند با این حال می‌شود با کمی قناعت و کمک به همنوعان خود، برکت و روزی را در جامعه بیشتر و لبخند را مهمان خانه‌های نیازمند کرد.

*اجرای طرح «یلدای مهربانی» در کانون جوانان پیرو ولایت ماسال

«حسین سوات‌پور» با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا اظهار کرد: طرح «یلدای مهربانی» برنامه‌ شب یلدا مسجد سنگ بست ماسال است که با مشارکت اعضا و رابطین کانون فرهنگی در سطح شهر اجرا می‌شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) سنگ بست ماسال افزود: در قالب این طرح، با مشارکت خیرین، بسته‌های حمایتی مورد نیاز شب یلدای خانواده‌های نیازمند تهیه و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت «۶۲۷۳۸۱۱۰۱۷۶۵۲۴۸۵» واریز کنند گفت: این طرح بهانه‌ای است تا روحیه همدلی در بین مردم تقویت شود و افرادی که تمکن مالی بیشتری دارند از خانواده‌های نیازمند دست‌گیری کنند.

سوات‌پور تصریح کرد: رزمایش همدلی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در چند نوبت از سوی کانون فرهنگی و هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ‌بست اجرا شده و مورد استقبال مردم این منطقه قرار گرفته است.

*اجرای طرح «یلدای همدلی» در صومعه‌سرا

«مائده فلاحتکار» با اشاره به اجرای طرح «یلدای همدلی» در صومعه‌سرا اظهار کرد: در آستانه شب یلدا اقدام به جمع‌آوری احسان مردم برای کمک‌رسانی به محرومان می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی لثارات‌الحسین(ع) بسیج رسانه صومعه‌سرا افزود: مردم شهرستان صومعه‌سرا می‌توانند با مبالغ اندک نیز در این پویش شرکت کنند تا با این کمک‌ها لبخند بر لبان خانواده‌های محروم بیاید.

وی با بیان اینکه از تمام خیرین و مردم نیز دعوت کنیم تا برای کمک و مشارکت در این طرح‌ همدلی به ما کمک‌رسانی کنند گفت: شماره کارت برای واریز مهربانی‌های خیرین «۶۲۷۳۸۱۱۱۵۷۶۶۸۶۶۳»است.

فلاحتکار تصریح کرد: مطمئنا خرید چند کیلو میوه و تهیه سبد غذایی هزینه آنچنانی برای مردم غنی ندارد، اما به دست آوردن دل‌های شکسته و دستگیری از نیازمندانی که به دلیل عدم وسعت اقتصادی نمی‌توانند این شب را جشن بگیرند، ارزشی بیشتر از پولی دارد که برای آنها هزینه می‌کنند.

مسئول گروه جهادی لثارات‌الحسین(ع) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در احادیث کمک به همنوع و نیازمندان بسیار سفارش شده و افراد می‌توانند به جای ریخت‌وپاش‌های بی‌اندازه و اسراف در این شب، به نیازمندان هم کمک کنند تا همه در این شب خوشحال باشند.

*توزیع سبد کالای شب یلدا در ضیابر

«شیوا بشاش» با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن شب یلدا سبد کالای غذایی ویژه شب یلدا در بین خانواده‌های نیازمند ضیابری توزیع می‌شود اظهار کرد: برای اینکه کسی متوجه کمک به افراد نیازمند مشخص شده نشود،‌ سبد کالا را به صورت شبانه به دست نیازمندان می‌رسانیم تا کرامت خانوارهای نیازمند و ایتام حفظ شود.

فرمانده پایگاه ام عماره ضیابر با بیان اینکه بسیج با مشارکت سه‌شنبه‌های مهدوی ضیابر همواره آمادگی دارد تا کمک‌های خیران را جمع‌آوری و به دست نیازمندان واقعی جامعه برساند گفت: ما با مشارکت هم در طول سال به مناسبت‌های مختلف اقدام به توزیع سبد کالا بین نیازمندان منطقه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ضمن تشکر از مشارکت خوب خیران در برنامه‌های مختلف این کمپین، از مردم نیکوکار خواستاریم تا با مشارکت در این طرح یاریگر بهتر ما باشند.

گفتنی است، فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه و در همه جا به دستگیری از نیارمندان زبان‌زد بوده است، هر یک از ما جزئی از این فرهنگ هستیم که می‌توانیم با حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان در این شب دلی را به دست آوریم و در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهر و محبت گام برداریم .

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار