کد خبر : 74427
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400- 03: 7

شهردار تالش:

۱۱ شهر غرب گیلان در انتظار احداث کارخانه کمپوست

۱۱ شهر غرب گیلان در انتظار احداث کارخانه کمپوست

به گفته شهردار تالش پروژه‌ای که باید زباله‌های تولید شده در ۱۱ شهر غرب گیلان را تبدیل به کمپوست کند با وجود گذشت ۱۸ سال از عمر آن تاکنون پیشرفت قابل توجه‌ای نداشته و با موانع پیچیده و متعددی روبرو است.

به گزارش گیلانستان، شهرام غنی زاده شهردار تالش در تالش با بیان اینکه بحران زباله کشور و استان گیلان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: احداث کارخانه کمپوست یکی از سیاست‌های دولت در این زمینه است که شهرداری تالش مامور به اجرا و نظارت بر یکی از این پروژها در غرب گیلان است.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای که باید زباله‌های تولید شده در ۱۱ شهر غرب گیلان را تبدیل به کمپوست کند با وجود گذشت ۱۸ سال از عمر آن تاکنون پیشرفت قابل توجه‌ای نداشته، گفت: احداث کارخانه کمپوست در مسیر خود با موانع پیچیده و متعددی روبرو است که نیازمند ورود و حمایت مسؤولین کشوری و استانی می‌باشد.

شهردار تالش با بیان اینکه متاسفانه بیش از ۳۰ سال است زباله‌های این شهر در کنار ساحل و در نزدیکی یکی از زیباترین طرح‌های ساحلی منطقه تخلیه و دفن می‌شود، افزود: این امر علاوه بر اینکه چهره این منطقه را زشت کرده آسیب‌های زیست محیطی بسیاری را نیز در پی دارد.

غنی زاده با اشاره به اینکه پروژه احداث کارخانه کمپوست در طول سال‌های گذشته با موانع و چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم کرده، بیان کرد: مهمترین چالش پیش روی این پروژه، نداشتن سند مالکیت محل احداث این کارخانه بود که با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه اخیرا موفق به دریافت سند مالکیت آن شدیم.

حال با صدور سند مالکیت محل احداث کارخانه کمپوست در تالش به نام دولت جمهوری اسلامی، شرایط برای تسریع در اجرا و اتمام این پروژه مهیاست و انتطار می‌رود مسؤولان استانی و کشوری برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن زخم کهنه زباله‌ها در شهرهای غربی استان نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار