کد خبر : 71569
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400- 46: 18

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

۱۳ درصد گیلانی ها در انتظار واکسن کرونا/ فاصله ۶ ماهه دوز دوم و سوم

۱۳ درصد گیلانی ها در انتظار واکسن کرونا/ فاصله ۶ ماهه دوز دوم و سوم

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، ۱۳.۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان را در انتظار نوبت اول و ۵۲ درصد را در انتظار نوبت دوم واکسن کرونا دانست و تصریح کرد: ۹۲ درصد دانش آموزان گیلانی نیز نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

به گزارش گیلانستان، دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۸۵ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل بیماران بستری در سطح بیمارستان های گیلان ۳۴۴ نفر است و ۶۲ بیمار بدحال داریم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان فعال است، افزود: در حال حاضر ۸۶.۹ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۱۳.۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان را در انتظار نوبت اول و ۵۲ درصد را در انتظار نوبت دوم واکسن کرونا دانست و تصریح کرد: ۹۲ درصد دانش آموزان گیلانی نیز نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

مهرابیان، در پاسخ به این سوال که «آیا شرایط برای تزریق دوز یادآور فراهم شده است؟»، گفت: برنامه ریزی های لازم جهت تزریق دوز سوم به گروه های واجد شرایط که حداقل شش ماه از تزریق دوز دوم آنان گذشته باشد، صورت گرفته است.

وی فاز نخست سند ملی واکسیناسیون را در اولویت تزریق دوز سوم دانست و یادآور شد: کلیه کارکنان مراکز بهداشت و درمان و پرسنل مراکز نگهداری از جانبازان و معلولان کم توان ذهنی و حرکتانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیاییی، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و تنفسی و بیماران سرطانی در حال شیمی درمانی باید دوز سوم را تزریق کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شش ماه از تزریق دوز دوم کادر بهداشت و درمان نیز گذشته است، خاطرنشان کرد: هیچگونه نگرانی جهت تزریق دوز یادآور وجود ندارد.

وی به تعطیلات پیش رو اشاره و عنوان کرد: کرونا همچنان جدی است و برای پیشگیری از شیوع این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرید و ار دورهمی های خانوادگی دوری کنید.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار