کد خبر : 30146
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397- 25: 17

۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در سال جاری پرداخت می‌شود

۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در سال جاری پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گیلانستان، علیرضا محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی است اظهار کرد: توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های تحت پوشش یکی از رویکردهای کمیته امداد امام (ره) است.

وی با اشاره به پرداخت وام اشتغال به خانواده‌ها و فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: امسال ۱۵۵ میلیارد تومان بودجه مربوط به کمیته امداد است که از این اعتبار ۸۱ میلیارد تومان مربوط به حوزه ایجاد اشتغال روستایی است، که ۵۵ میلیارد تومان برای وام‌های اشتغال روستائیان و ۵۴ میلیارد تومان از وام‌های بانکی و مابقی از صندوق ولایت به مددجویان و فرزندان آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اذعان به اینکه از نظر اعتبارات، گیلان جزو ۱۰ استان نخست کشور است افزود: برنامه سال ۹۷ ما برای هفت هزار نفر از خانواده مددجویان است، تاکنون بیش از ۳۰ درصد از بودجه استان گیلان دریافت شده و امیدواریم با تلاش استاندار و بانک‌های عامل تا پایان سال مابقی بودجه نیز جذب شود.

محمدی با تأکید بر توجه به نیازمندی‌های استان بیان کرد: ما طرح‌های اشتغال را همگام با طرح‌هه و نیازمندی‌های استان طراحی می‌کنیم، امروز نگاه استان در حوزه‌ صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و بوم‌گردی است و ما نیز با این‌نگاه و با توجه به توانمندی‌های مددجویان حرکت می‌کنیم.

وی با اذعان به نظارت بر طرح‌های اشتغال گفت: ما در این راستا ناظرین و مشاورین نظارت بر اجرای طرح داریم که پیش، حین و پس از اجرای طرح به مدت چهار سال این نظارت را ادامه می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه در بحث ساخت و تأمین مسکن روستایی بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی پیش بینی شده افزود: برای چهار هزار نفر برای بازسازی و تعمیر مسکن نیز کمک‌هایی در نظر گرفته شده و برای هزار و ۲۷ مسکن نیز با سپاه استان تفاهم‌نامه همکاری امضا شده و مابقی از طریق امداد با قرارداد با پیمانکاران آغاز شده است.

محمدی از پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت مسکن محرومین استان گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به شرایط آب و هوایی این دو هزار و ۲۰۰ واحد را تا پایان سال به محرومین عزیز استان گیلان با همکاری مسؤولان ذیربط تحویل دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی و تحریم‌ها موجب شد مقداری از هزینه ساخت مسکن از مددجویان گرفته شود بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه امسال به طور ویژه ۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرد و باید از این فرصت با کمک خیرین و خانواده مددجویان، ساخت مسکن را پیش ببریم./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار