کد خبر : 84039
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401- 32: 18

۱۷ تن چوب جنگلی قاچاق در آستانه اشرفیه گیلان کشف شد

۱۷ تن چوب جنگلی قاچاق در آستانه اشرفیه گیلان کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی آستانه اشرفیه گفت: طی دو مرحله بازرسی ۱۷ تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، در پی دریافت خبر دپوی چوب قاچاق داخل محوطه‌ای در یکی از روستاهای آستانه اشرفیه بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که ماموران پایگاه انتظامی کیسم با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

 

وی گفت: در بازرسی از این مکان ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق کشف و متهمان ۴۳ و ۴۹ ساله این پرونده دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند و چوب کشف شده نیز در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان قرار گرفت.

 

فرمانده نیروی نیروی انتظامی آستانه اشرفیه با اعلام اینکه کارشناسان مربوطه، ارزش چوب کشف شده را حدود ۲۱۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: تخریب جنگلها ضرر جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب، مراتب را سریع به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

سرهنگ نجفی‌پور در ادامه به کشف هفت تن چوب قاچاق دیگر در این شهرستان گفت: این چوب در محوطه حیاط یک منزل مسکونی واقع در روستای خلشای پایین آستانه اشرفیه انبار شده بود که با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از این مکان، هفت تن چوب جنگلی قاچاق کشف و در این راستا، متهمان ۳۳ و ۳۵ ساله پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

فرمانده نیروی انتظامی آستانه اشرفیه با اعلام اینکه کارشناسان ارزش چوبهای کشف شده را حدود ۳۸۵ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار کرد: چوبهای کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار