کد خبر : 65224
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا گیلان:

۳۷۵ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در گیلان رد صلاحیت شدند

۳۷۵ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در گیلان رد صلاحیت شدند

سخنگوی هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گیلان گفت: مجموعاً ۳۷۵ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در گیلان رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان، اظهار کرد: فعلاً بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهرهای گیلان در هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طی دو مرحله به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳۷۵ داوطلب انتخابات شوراهای شهرهای گیلان رد صلاحیت شده‌اند، افزود: از یک هزار و ۷۵۹ داوطلبی که در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای گیلان ثبت‌نام کرده بودند حدود ۲۷۰ نفر رد صلاحیت، ۲۲ نفر نیز انصراف و همچنین ۸۳ داوطلب در هیئت اجرای شهرستان‌های رد صلاحیت شده بودند.

سخنگوی هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گیلان در بیان جزئیات بیشتری از شمار رد صلاحیت شدگان، گفت: رد صلاحیت شدگان غالباً از اعضای شوراهای شهرهای فعلی هستند که صلاحیت ورود برای دوره بعدی انتخابات را پیدا نکرده‌اند.

کوچکی نژاد در پاسخ به اینکه رفتار هیئت نظارت در برابر برخی‌ها که نهایت فشار را برای اخذ صلاحیت جهت ورود به انتخابات شوراهای شهر وارد کرده اند، چیست، تصریح کرد: افرادی که در هیئت‌های نظارت شهرستانی رد شده‌اند بسیار بعید به نظر می‌رسد که در هیئت نظارت استانی تائید شوند چراکه هماهنگی و تفاهمی بسیار محکمی بین هیئت‌های نظارت شهرستانی و استانی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به نوع گزارش‌ها و عملکرد داوطلبین، تغییرات به حداقل می‌رسد، افزود: تلاش‌ها بر این است تا مجدداً افرادی که رد صلاحیت شده‌اند پایش و بررسی شوند تا حقی از کسی ضایع نشود اما این بررسی‌ها با آنچه درگذشته انجام می‌شده بسیار متفاوت است.

سخنگوی هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گیلان در پاسخ به اینکه در برخی از شهرها تعداد رد صلاحیت شدگان بسیار زیاد بوده و احتمال انحلال شوراها وجود دارد، خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها صرفاً بر اساس قانون عمل شده و اصل را بر صلاحیت و سلامت داوطلبان قرار داده‌ایم و به موضوع انحلال شوراها پرداخته نشده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار