کد خبر : 71944
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400- 20: 7

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۴۰۰۰ موبایل و تبلت هوشمند بین دانش‌آموزان نیازمند در گیلان توزیع شد

۴۰۰۰ موبایل و تبلت هوشمند بین دانش‌آموزان نیازمند در گیلان توزیع شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان حدود ۴ هزار موبایل و تبلت هوشمند سال گذشته در قالب طرح ملی هدایت تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند در گیلان توزیع شد.

به گزارش گیلانستان، محمد رحمتی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آموزش حضوری در مدارس گیلان اظهار داشت: آموزش حضوری دانش‌آموزان به صورت تدریجی از ابتدای مهرماه امسال در مدارس گیلان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از ابتدای مهرماه کلاس‌هایی که زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز داشتند و بعد از نیمه دوم مهرماه نیز مدارسی که کلاس‌هایشان زیر ۳۰ نفر دانش‌آموز داشتند، آموزش حضوری خود را آغاز کردند که عموماً مدارس روستایی و عشایری استان هستند.

رحمتی افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از نیمه دوم آبان ماه مدارس متوسطه دوم به شکل حضوری دایر خواهد شد که زیر ۳۰۰ نفر دانش‌آموز دارند و متوسطه اول از اول آذرماه آموزش حضوری خواهند داشت و در رابطه با سایر مدارس ابتدایی نیز تصمیم‌گیری نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اتفاق می‌افتد تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان به شکل نوبت‌بندی با حضور حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر ملزومات اجتماعی و بهداشتی مانند ضدعفونی کردن و داشتن لوازم بهداشتی همراه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به وضعیت مدارس استان به لحاظ استانداردهای آموزش حضوری در شرایط کرونایی گفت: مدارس روستایی عموماً آموزش حضوری دارند و توصیه‌های لازم پیرامون رعایت استانداردها ارائه شده است از این رو رعایت پروتکل‌ها خط قرمز همه مدیران مدارس است.

رحمتی داشتن ماسک و لوازم بهداشتی لازم برای دانش‌آموزان را ضروری دانست و ابراز داشت: تعدادی از اولیاء مدرسه که در شورای مدرسه عضو هستند، درخواست‌های لازم را ارائه می‌دهند و اداره آموزش و پرورش منطقه نیز درخواست‌ها را بررسی کرده و در صورت تأیید شرایط مدرسه، مجوز لازم صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: پس از بررسی درخواست‌ها و صدور مجوز برای آموزش حضوری مدارس، دانشگاه علوم پزشکی ماهانه یا هفتگی به صورت مستقل یا مشترک مورد بازبینی قرار می‌دهد و اگر مشکلی در مدارس وجود داشته باشد نسبت به رفع آن باید اقدام شود.

رحمتی با اشاره به روند واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان در گیلان گفت: زدن واکسن الزامی است اما اجبارِ آن اعلام نشده است و خوشبختانه استان گیلان در حوزه واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان جزو استان‌های برتر است و اکثر فرهنگیان دز نخست و دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی ابراز داشت: براساس دستورالعملی که به همه مدارس ابلاغ شد همه کارکنان، معلمان، کادر اداری و مدارس مکلف هستند واکسن خود را دریافت کنند و اگر کسی به دلایل مختلف واکسن نزده باشد مکلف است هفته‌ای دو بار تست pcr دهد و در صورت عدم تست حق ورود به مدارس را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ۹۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال گیلانی واکسن کرونا را دریافت کردند تصریح کرد: زدن واکسن و حساسیت‌های مذکور به‌خاطر افزایش ایمنی افراد و تایید سلامت آنان است.

رحمتی با اشاره به دانش‌آموزانی که هنوز تمایل به آموزش مجازی دارند گفت: با بازگشایی مدارس، قسمتی که برای آموزش حضوری پیش‌بینی شده، حضور دانش‌آموز الزامی است اما مابقی دروس به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح “هدایت” در گیلان تصریح کرد: با جلب مشارکت خیران و جذب اعتبارات دولتی در سال گذشته توانستیم برای بعضی دانش‌آموزان نیازمند، تبلت و موبایل تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهیم که حدود ۴ هزار موبایل و تبلت هوشمند تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند در گیلان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از دانش‌آموزانی که از داشتن موبایل و تبلت محروم بودند در واقع دانش‌آموزان روستایی و عشایری مناطق دوردست بودند که هم‌اکنون مدارس در این قسمت به شکل حضوری دایر است و نگرانی جدی وجود ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار