کد خبر : 74458
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

سخنگوی علوم بهداشتی گیلان:

۴۲ بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری شدند

۴۲ بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری شدند

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۴۲ بیمار جدید کرونایی در استان، گفت: خطر اُمیکرون جدی است و باید رعایت دستور العمل و واکسیناسیون مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند.

با تأکید بر اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی و واکسیناسیون تنها راهکار مقابله با کرونا است، گفت: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که حال ۳۳ نفر از آنها وخیم است.

وی با بیان اینکه ۳۱ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و پنج بیمار نیز امروز به این بخش منتقل شدند، افزود: شهروندان باید از هر گونه عادی انگاری نسبت به کرونا جدا پرهیز کنند.

مهرابیان در ادامه با اشاره به شیوع و شناسایی سویه کرونا با نام امیکرون در کشور و استان‌های همجوار گیلان، تأکید کرد: خطر ورود و شیوع این سویه در استان گیلان نیز وجود دارد لذا همه شهروندان باید نسبت به این هشدار جدی و شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

وی با تأکید بر واکسیناسیون به ویژه دُز سوم از سوی همه شهروندان، گفت: تزریق دُز سوم ایمنی را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد و در صورت ابتلاء میزان بستری و درجه بیماری بسیار کم است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار