کد خبر : 77278
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فرمانده انتظامی گیلان:

۶۰۰۰ نیروی پلیس نوروز امسال در استان به‌کارگیری می‌شوند

۶۰۰۰ نیروی پلیس نوروز امسال در استان به‌کارگیری می‌شوند

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در طرح نوروزی امسال ۶ هزار نیرو در قالب گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده در گیلان به‌کار گرفته می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزالله ملکی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس برای چهارشنبه آخر سال  اقدامات سلبی و ایجابی را در دستور کار دارد اظهار داشت: اقدامات ایجابی، اطلاع‌رسانی به شهروندان و اقدامات سلبی، برخورد با هنجارشکنان است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۶۵۰ گشت خودرویی و موتورسیکلت در سطح استان وجود دارد که از این ظرفیت برای ایجاد نظم در چهارشنبه آخر سال استفاده می‌کنیم گفت: در چند روز گذشته برای ایجاد امنیت در چهارشنبه آخر سال طرح‌های پاک‌سازی انجام شد‌.

ملکی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز پلیس اشراف اطلاعاتی خوبی داشت و حدود ۵۰۰ کانال مجازی مسدود و برای ۷ کانال پرونده قضایی تشکیل شد تصریح کرد: در این زمینه بیش از ۱۷۰ نفر دستگیر و یک میلیون انواع مواد محترقه کشف شد.

وی ابراز داشت: از ابتدای بهمن ماه پلیس در تمام استان به اجرای طرح‌های خوبی پرداخت و امیدواریم در شب چهارشنبه آخر سال شاهد اقدامات خطرناک نباشیم؛ گشت‌های پلیس فعال هستند و با هنجارشکنان برخورد قاطعی خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی برای برخورد با هنجارشکنان شب چهارشنبه‌ سوری انجام شد اظهار داشت: برهم‌زنندگان نظم و امنیت در این شب دستگیر و خودروی آنان تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شوند.

ملکی با اشاره به روند کاهشی آمار تصادفات جاده‌ای در گیلان اذعان کرد: در ۴ سال گذشته در گیلان آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات کاهشی بود و در حال حاضر ۷۱ تیم پلیس راه و ۱۰ تیم نظارتی برای مسافران نوروزی ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی ۶ هزار نیرو به کار گرفته می‌شود تصریح کرد: این نیروها به صورت خودرویی و گشت‌های موتوری و پیاده ۷۹۰ گشت خودرویی و موتور سیکلت در استان داریم که از ظرفیت برادران بسیج بهره‌برداری می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی نیز با پلیس همکاری لازم را دارند خاطرنشان کرد: پلیس ۱۱۰ شبانه‌روزی و یگان عملیات پلیس نیز در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان آماده است.

ملکی با ارائه هشدارهای ایمنی با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم در ایام تعطیل هنگام ترک منازل اموال گران‌قیمت را در جای امن و خوبی نگهداری کنند گفت: در پرونده‌های سرقت خودرو امسال بیشترین موارد در گیلان، مربوط به سرقت ماشین روشن بود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان جزو استان‌های کم‌حادثه کشور است ابراز داشت: در حوزه سرقت از بانک و طلافروشی و موارد این چنینی امسال تاکنون یک مورد را نیز در سطح استان گیلان شاهد نبودیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار