کد خبر : 60664
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399- 35: 15

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

​با سودجویانی که قصد تصرف انفال را دارند برخورد می‌شود

​با سودجویانی که قصد تصرف انفال را دارند برخورد می‌شود

خرمی از ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های مستعد وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف گیلان خبر داد و گفت: با سودجویانی که قصد تصرف انفال را دارند برخورد می‌شود.

به گزارش گیلانستان، «وحید خرمی»، برخی از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان را مورد تاکید قرار داد و ضمن اشاره به برگزاری مزایده‌ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های استان اظهار داشت: رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در گیلان ساماندهی و لایروبی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ساماندهی و لایروبی ۱۲ نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است عنوان کرد: این نقاط در شهرستان‌های املش،تالش، رودسر، رودبار و آستارا واقع شده است.

خرمی انجام اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب را از جمله برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد و افزود: لایروبی رودخانه‌ها در جهت آبگذری سیلاب هم از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که این شرکت در نقاط مختلف گیلان نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کرده است.

وی از اتمام عملیات لایروبی رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول ۱۲ کیلومتر خبر داد و با تاکید بر اینکه در ادامه همین روند به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود شهرستان لنگرود هم آغاز می‌شود اذعان کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای انهار نیازمند لایروبی هم برنامه‌ریزی خوبی را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان بر ضرورت لایروبی انهار با هدف آماده‌سازی آن‌ها برای فصل آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تاکید کرد و یادآور شد: علاوه بر اقدامات تشریح شده، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های منتهی به تالاب بین‌المللی انزلی نیز از جمله مواردی است که توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان عملیاتی شده است.

خرمی رفع تصرف اراضی بستر رودخانه سفیدرود را نیز از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد و یادآور شد: اهمیت و حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از تعدی اشخاص به حرایم کانال‌ها، بستر رودخانه‌ها و برکه‌های طبیعی از جمله اهدافی محسوب می‌شود که با این اقدام تحقق پیدا می‌کنند. 

وی حفظ حقوق بیت‌المال، صیانت از داشته‌های طبیعی استان و اهتمام شرکت آب منطقه‌ای گیلان در همین راستا را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط، با سودجویانی که قصد تصرف انفال و بیت‌المال را داشته باشند از روش‌های قانونی برخورد می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار