کد خبر : 47093
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398- 01: 18

کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد

آغاز بارش برف در گیلان از اواخر امشب

آغاز بارش برف در گیلان از اواخر امشب

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه از عصر و شب به تدریج شاهد افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امشب بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها آغاز می شود.

به گزارش گیلانستان مازیار غلامی، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان گیلان نیمه ابری است، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آستارا با ۹ درجه سانتی گراد سردترین و رشت با ۲۳ درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بودند.

وی دمای فعلی رشت را ۱۳ درجه سانتی گراد دانست و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد جنوبی در جیرنده به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اما در حال حاضر پدیده قابل توجهی از ایستگاه های هواشناسی استان گزارش نشده است.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش ۱۵ تا ۲۵ درجه ای دمای هوا طی روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: افزایش دمای هوای استان به دنبال وزش باد جنوبی کاذب بوده و به زودی کاهش دما اتفاق می افتد.

غلامی با بیان اینکه از عصر و شب به تدریج شاهد افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امشب بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها آغاز می شود.

وی کاهش شدید دما و وزش باد سرد شدید و ابرناکی و مه آلودگی را از جمله پدیده های قابل انتظار دانست و متذکر شد: از فردا بارش باران در نواحی جلگه ای آغاز خواهد شد و به تدریج شاهد بارش مخلوط برف و باران و از نیمه شب بارش برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه روز دوشنبه هوا ابری و مه آلود همراه با بارش مخلوط برف و باران است، اضافه کرد: روز سه شنبه نیز هوا ابری و مه آلود خواهد بود و بارش برف و وزش شدید باد خواهیم داشت.

غلامی اظهار کرد: از اواخر وقت روز سه شنبه شاهد کاهش ناپایداری هوا از سمت غرب استان خواهیم بود و چهارشنبه آسمان صاف است و در ارتفاعات یخبندان داریم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار