کد خبر : 94795
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402- 01: 19

وزیر جهاد کشاورزی:

اجازه نمی‌دهیم برنج روی دست کشاورز بماند / خرید تضمینی توسط زنجیره‌های اصلی توزیع

اجازه نمی‌دهیم برنج روی دست کشاورز بماند / خرید تضمینی توسط زنجیره‌های اصلی توزیع

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم خرید برنج دپو شده توسط زنجیره‌های اصلی توزیع و واردکنندگان گفت: اجازه نمی‌دهیم برنج روی دست کشاورز بماند.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی نیکبخت شامگاه جمعه در نشست شورای کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان قابلیت‌های کشاورزی خوبی دارد که البته بخشی از آن هنوز احصا نشده است.

 

وی با اشاره به نقش استراتژیک سه استان شمالی در حوزه تأمین مواد غذایی کشور افزود: گیلان، مازندران و گلستان نقش بی بدلیل در تولید برنج و ایجاد امنیت غذایی دارد.

 

وزیر جهادی کشاورزی با تاکید بر ضرورت حمایت از جامعه کشاورزی بیان کرد: حمایت از کشاورزان در واقع از حمایت از سبد امنیت غذایی کشور است.

 

نیکبخت با بیان اینکه گیلان ۳۵ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند، گفت: ۳۰ درصد اشتغال مردم گیل و دیلم وابسته مستقیم به کشاورزی دارد.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸۰ درصد اراضی گیلان به فعالیت‌های بخش کشاورزی اختصاص یافته است، اضافه کرد: طرح‌های کشاورزی مؤثر و موفقیت آمیزی در گیلان در حالا اجرا است که ساماندهی و تجهیز این پروژه‌ها مورد تاکید است.

 

نیکبخت با اشاره به محدودیت‌های حوزه تأمین غذایی، افزود؛ استان‌های شمال کشور با تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، برنج، چای، زیتون، مرکبات، آبزی پروری، دام و طیور جایگاه خاصی در تأمین زنجیره غذایی کشور دارند.

 

وی از اجرای طرح‌های جامع آب و خاک در شمال کشور خبر داد و افزود: به منظور کاهش تلفات و ضایعات در بخش تولید و فرآوری محصولات، تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخلی و حمایت ویژه از این بخش، بیان کرد: مسیر عرضه کالا از تولید داخل می‌گذرد و توجه به تولیدکنندگان داخلی در دستور کار قرار دارد.

 

نیکبخت با بیان اینکه در تصمیم گیری ها در بخش توزیع و واردات کالا اولویت و نگاه ما به تولید داخل است، اضافه کرد: سیاست‌های تأمین و تولید کالا در کشور از مسیر حمایت از تولید داخل می‌گذرد.

 

وی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم با سیاست غلط و غیرکارشناسانه واردات و صادرات، حلقه اصلی زنجیره تولید داخل تحت شعاع قرار گیرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید تضمینی برنج در هفته آتی خبر داد و بیان کرد: برنج دپو شده در انبارهای استان‌های شمال کشور دوشنبه هفته آتی توسط زنجیره‌های اصلی عرضه برنج و واردکنندگان، خریداری می‌شود.

 

نیکبخت با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم برنج روی دست کشاورز بماند، گفت: واردات برنج به منظور حمایت از کشاورزان داخلی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار