کد خبر : 106662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403- 07: 12

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان:

احداث ۲۰۰۰ مسکن مددجویان در ۶ سال گذشته/ بی سابقه بودن اقدامات در حوزه تامین آب شرب روستایی

احداث ۲۰۰۰ مسکن مددجویان در ۶ سال گذشته/ بی سابقه بودن اقدامات در حوزه تامین آب شرب روستایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان گفت: اقدامات بسیج سازندگی در حوزه تامین آب شرب روستایی در ۲ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قدس با بیان اینکه اقدامات بسیج سازندگی در حوزه تامین آب شرب روستایی در ۲ سال گذشته بی سابقه بوده است، اظهار کرد: در راستای کاهش محرومیت‌زدایی و در فاز نخست مقرر شده بود تا ۷۱۱ روستای گیلان آبرسانی شود و سهم بسیج سازندگی ۳۷۰ روستا بوده است.

 

 

وی با اشاره به تعهد ۸۴۸ کیلومتر لوله‌گذاری در راستای تامین آب شرب روستایی در گیلان تصریح کرد: در ۱۵ ماه گذشته ۷۹۹ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و اکنون به ۱۷۱ روستا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آبرسانی شده است.

 

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره احداث مسکن مددجویان در طی ۶ سال گذشته گفت: بسیج سازندگی در حوزه مسکن مددجویان بسیار خوب عمل کرده و در ۶ سال گذشته ۲ هزار مسکن مددجویی به اتمام رسیده و ۷۵۰ مسکن نیز در دست احداث است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه بسیج سازندگی در حوزه آسفالت راه روستایی اقدامات عمرانی خوبی را انجام داده است، افزود: ۴۱ پروژه آسفالت راه روستایی بر عهده بسیج سازندگی بوده است که با تلاش های صورت گرفته و در سال گذشته ۵۳ کیلومتر با میزان اعتبار ۹۱ میلیارد تومان را آسفالت شده است.

 

وی مجموعه اعتبارات هزینه شده در حوزه عمرانی توسط بسیج سازندگی را ۲۲۵ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: بسیج سازندگی در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و اغلب خرابی‌های عمرانی ناشی از بلایای طبیعی توسط بسیج سازندگی و با همواری دستگاه‌های اجرایی مرمت و بازسازی می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف گفت: در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان توانستیم توانستیم در حوزه‌های مختلف از جمله توزیع بسته‌های معیشتی به مردم خدمات ارائه دهیم.

 

ابراهیمی از توزیع ۲۰۲ هزار بسته معیشتی در گیلان و در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این میزان بسته معیشتی با هزینه بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان و با همکاری گروه‌های جهادی و‌ پایگاه‌های مقاومت بسیج در بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه توسعه خوزه آبخیزداری یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی در کشور است، گفت: ۱۷ پروژه در حوزه آبخیزداری و آب کشاورزی و با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان در گیلان به اتمام رسیده است.

 

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از اعطای یک هزار و ۱۰۰ تسهیلات اشتغال به متقاضیان خبر داد و گفت: با این تعداد وام اشتغال اعطا شده، برای ۲ هزار و ۶۰ فرصت شغلی در گیلان ایجاد شده و ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات را با بانک‌ها معرفی کردیم.

 

ابراهیمی از ثبت و ساماندهی سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در این استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، ۲۷۰۰ گروه جهادی، پایگاه محور هستند و معتقدیم هر پایگاه یک گروه جهادی است.

 

وی رفع محرومیت‌ها را جزو اهداف بسیج سازندگی برشمرد و افزود: محرومیت‌زدایی رویکرد اصلی بسیج و سازمان بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف است.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار