کد خبر : 154
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 خرداد 1394- 33: 8

استاندار: دستگاه‌های اجرایی ناموفق گیلان در جذب جوانان معرفی می‌شوند

استاندار: دستگاه‌های اجرایی ناموفق گیلان در جذب جوانان معرفی می‌شوند

به گزارش در گیلان، محمدعلی نجفی در مراسم تجلیل از ۵۰ جوان برتر گیلانی برگزیده جشنواره علی اکبر(ع) در سالن غدیر استانداری، با بیان اینکه استانداری گیلان در بخش‌های مختلف مسائل و مشکلات حوزه جوانان را پیگیری و بررسی می‌کند، اظهار داشت: اعتماد به جوانان باید به شکل عملیاتی در استان پیاده شود و نباید

به گزارش در گیلان، محمدعلی نجفی در مراسم تجلیل از ۵۰ جوان برتر گیلانی برگزیده جشنواره علی اکبر(ع) در سالن غدیر استانداری، با بیان اینکه استانداری گیلان در بخش‌های مختلف مسائل و مشکلات حوزه جوانان را پیگیری و بررسی می‌کند، اظهار داشت: اعتماد به جوانان باید به شکل عملیاتی در استان پیاده شود و نباید تنها به شعار اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه مدیران استان و تمام نهادها موظف هستند در خدمت جوانان و نوجوانان باشند، افزود: برای رسیدن به اوج شکوفایی باید از ظرفیت جوانان در مسیر درست استفاده شود، اصل پیشرفت جوامع بشری در نیروی انسانی است که جوانان بخش اعظم آن را تشکیل می‌دهند.
استاندار گیلان با بیان اینکه استانداری با همکاری تمام دستگاه‌های دولتی در ستاد ساماندهی جوانان برای پیشرفت در اهداف این ستاد نقش آفرینی می‌کند، گفت: این ستاد به تنهایی نمی‌تواند مشکلات جوانان را حل کند و تمام نهادها موظف‌ هستند در برابر آسیب‌های اجتماعی نوظهور مشارکت داشته‌ باشند، این مقوله نیاز به عزم ملی و تعامل تمام دستگاه‌های دولتی دارد.
نجفی با تاکید بر اینکه ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه‌ای در دنیا با گردش مالی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری بخش مسائل مربوط به جوانان و نوجوانان و انحراف آنها را به سوی اعتیاد و مشکلات اجتماعی دنبال می‌کنند، تصریح کرد: اگر جوانان را به خوبی درک کنیم می‌توانیم با استفاده از فرهنگ ایرانی و اسلامی از آسیب‌های آنها جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اشتباهاتی که بعضی از تصمیم‌گیران به دلیل عدم شناخت درست از جوانان انجام دادند سبب برخورد نامناسب و ایجاد مشکلات برای جوانان شده است، استفاده از نیروی جوان همواره سبب اندیشه مثبت می‌شود به همین دلیل باید از سرمایه جوانی برای رسیدن به اهداف متعالی استفاده کرد.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید با اعمال و رفتار برخاسته از دین در پذیرفتن الگوهای دینی و ملی جوانان موثر باشیم نه با تحمیل، جبر و زور، گفت: در برنامه‌های حوزه جوانان باید از موازی‌کاری و انجام برنامه‌های تکراری جلوگیری شود و هر گونه خدمت در حوزه جوانان باید با ستاد ساماندهی امور جوانان هماهنگ شود.
نجفی، داشتن اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری را از ویژگی بارز جوانان دانست و افزود: با تقویت این قشر شاهد نقش آفرینی و اثرپذیری آنها در حوزه اجرایی و مدیریتی کشور خواهیم بود در حوزه‌هایی که کمتر به جوانان توجه شده است.
وی یکی از وظایف مسئولان را تقویت روحیه امید و خودباوری در نسل جوان بیان و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان شاهد برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه استان بودیم که با افتتاح پروژه‌ها در آینده تحول در استان مشاهده می‌شود.
استاندار گیلان گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ صدها میلیارد تومان تنها برای واردات چوب بستی از کشور چین هزینه شد در حالی که با این هزینه‌ها می‌توان زمینه اشتغال را در کشور فراهم کنیم.
نجفی افزود: استانداری گیلان علاقمند به استفاده از برنامه‌های موثر در حوزه جوانان است تا در کنار سایر دستگاه‌های دولتی استان بتواند مشکلات جوانان را در بخش‌های مختلف مرتفع سازد.
وی تاکید کرد: در راستای استفاده از ظرفیت استان در حوزه جوانان دستگاه‌های اجرایی که سال گذشته در جذب جوانان کمک نکردند در اولین جلسه ستاد امور جوانان افشا می‌شوند و این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند.
استاندار گیلان افزود: امروز فرصت تعارف با برخی از اداره‌های کل استان را نداریم که به جای انجام امور خود در حوزه سیاسی و ضد اندیشه‌های دولت و کشور گام بر‌می‌دارند، اداره‌ای که باید به مساجد و بقاع در روستاها و شهرها بپردازد دنبال مشکلات سیاسی است، قطعا اندیشه‌های اینچنینی را تحمل نمی‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار