کد خبر : 107826
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403- 40: 18

امام جمعه بندرانزلی مطرح کرد:

اقدام در راستای انسجام از جمله ویژگی‌های شهدای خدمت است

اقدام در راستای انسجام از جمله ویژگی‌های شهدای خدمت است

امام جمعه بندرانزلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه اخیر و در رأس آنها رئیس جمهور عزیز، با تاکید بر اینکه اگر انسان وارد مسیر خداوند شد بقیه ویژگی‌ها و فضائل هم برای انسان فراهم می‌شود، گفت: طمأنینه باطنی و روحی در اوج سختی ها و خدمت به مردم، اعتماد به نفس، تلاش برای همگرایی و هم‌افزایی بین مومنین و اقدام در راستای ایجاد انسجام و وحدت از جمله ویژگیهای اینگونه افراد است.

به گزارش گیلانستان،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین امروز پنجشنبه سوم خردادماه در مسجد پیامبر اعظم بندرانزلی ضمن گرامیداشت سالگرد فتح غرورآفرین سوم خرداد و فتح خرمشهر اظهار کرد: امسال این سالروز غرورآفرین، مصادف با حادثه فقدان عزیزانمان شد و این شهادت برای جامعه ما بسیار تاسف برانگیز بود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شخصیت این عزیزان، اثرگذاری آنها در امور اداره کشور همچنین مقام و مرتبت اداری آنها از لحاظ جایگاه مدیریتی کشور اگر اینگونه حوادث و فقدان‌ها در جاهای دیگر رخ می داد، قاعدتاً آسیب‌های زیادی را در آن کشور به وجود می‌آورد، افزود: اما خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که در جامعه و نظام اسلامی ما وجود عمود خیمه انقلاب، جایگاه عظیم و رفیع اصل ولایت فقیه وجود دارد و علی رغم تلاش و تبلیغ دشمنان در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز لنگرگاه مطمئن امت اسلام است که یکی از کارکردها و اثرات آن حفظ جامعه، نظام اسلامی، مردم و کشور در این گونه حوادث است.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی و جامعه ما مردم باید با آرامش زندگی کنند، گفت: نگاه اسلام و مکتب تشیع به همه امور عالم یک نگاه کامل، فراگیر، مبنایی و اصولی است و اگر انسان هدف از خلقت برایش روشن شده و این باور و اعتقاد صحیح و راسخ در وجودش پدید آمده باشد که در این عالم آن چیزی که ماندنی است، ذات مقدس پروردگار متعال است و بقیه افراد، موجودات و امورات این عالم فناپذیر هستند لذا وظیفه انسان در چنین شرایط و زندگی این است که خود را به این مرکز حیات ابدی و ازلی متصل کند که در این صورت هرگز فانی شدنی نیست، نام، یاد، راه و اندیشه او همیشه باقی خواهد ماند.

 

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: زمانی جنگ بر کشور و جامعه ما تحمیل شد اما آثار، درس‌ها، عبرت‌ها و خاطر دفاع مقدس هنوز باقی و نقش آفرین است و هنوز برای جامعه ما به عنوان الگو در بسیاری از امور مطرح است چون دفاع مقدس از همان سلسله نورانی امامت، ولایت و حقانیت توحید در عالم بوده و هست.

 

وی با بیان اینکه جنگ ما نه فقط با صدام بلکه با استکبار جهانی بود، افزود: این جنگِ ارزش‌ها، جنگ توحید و کفر بود و امروز سوم خرداد؛ یادآور آن خاطره غرورآفرین است.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه فتح خرمشهر، فتح شهر نبود، فتح ارزش‌ها بود، تصریح کرد: چیزی که در خرمشهر و خونین شهر پدید آمد قلم بطلانی بر برخی تفکرات منحط و پوسیده آن زمان کشید و در عین حال نشان اثربخشی ارزش‌های الهی و دینی در جامعه ما بود.

 

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: یکی از ارزش‌ها و معیارهایی که در فتح خرمشهر در برابر تفکرات غربی و منحط خوش درخشید، اتکاء انسان‌های مومن به وعده و نصرت الهی بود و اینگونه اتفاقات بیانگر این است که اگر انسان در وادی ایمان راسخ بوده و ثبات قدم داشته باشد وعده الهی تحقق پذیر است.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه در فرمایشات حضرت علی(ع) نیز آنچه برای انسان پیروزی و نصرت به همراه می آورد حرکت در مسیر پروردگار است، افزود: فرقی نمی‌کند این باور و حرکت در میدان جنگ باشد یا در میدان خدمت و مدیریت جامعه و یا در حوزه های مختلف. اگر کار و حرکت برای خدا باشد قطعاً همراه با موفقیت خواهد بود.

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه طبق همین آموزه های دینی میزان موفقیت انسان بستگی به میزان خلوص، توجه و خدایی بودن کارهایش دارد، تاکید کرد: اصل باور به نصرت الهی یک اعتقاد مبنایی در همه امور ما محسوب می شود.

 

امام جمعه بندرانزلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه اخیر و در راس آنها رئیس جمهور عزیز، تصریح کرد: دنیا برای انسان مومن مکان تلاش و سختی و مرگ برای اینگونه انسان‌ها اول آسایش و راحتی است. برای انسان مومن طول حیات مهم نیست بلکه کیفیت حیات مهم است و یکی از وجوه تشابه بین سوم خرداد و این شهدای عزیز، ایمان به وعده الهی و حرکت در مسیری که خداوند فرموده، است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار