کد خبر : 97241
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402- 40: 12

تذکر امام جمعه بندرانزلی:

برخی گزینه‌های شهرداری کارنامه درخشانی ندارند/ معیار دینی و انقلابی بودن اولویت دارد 

برخی گزینه‌های شهرداری کارنامه درخشانی ندارند/ معیار دینی و انقلابی بودن اولویت دارد 

امام جمعه شهر بندرانزلی گفت: به شورای شهر تذکر می‌دهم در انتخاب شهردار معیارهای دینی و ولایی و انقلابی بودن اولویت دارد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه شهر بندرانزلی اظهارکرد: از دولت سیزدهم که با انگیزه و اعتقاد و شعارهای انقلابی آمده سوال داریم که چرا مدیریت‌های جامعه هنوز مدیریت های گذشته با همان تفکر است؟! این مدیریت‌ها نمی‌توانند کار را پیش ببرند! در آن دولت استاندار آن دولت در جلسه به ما گفت این حق را به دولت بدهید که افرادی که افکارشان با دولت یکی است را مدیر کند گفتیم باشه! اما این دولت چی؟ این دولت نمی‌خواهد مدیران همفکر و هم‌انگیزه و همراه داشته باشد؟! دو سال از عمر دولت گذشته، در شهرستان ما آقای فرماندار محترم بیاید توضیح بدهد که چقدر از مدیران امروز شهرستان مدیرانی هستند که باید عوض می‌شدند اما عوض نشدند؟! چه موانعی سر راهش بوده؟! چه کسانی سنگ‌اندازی کردند و نگذاشتند مدیریت شهرستان اصلاح شود و در مسیر انقلاب و اسلام ناب قرار بگیرد؟! اگر این درد را الان علاج نکنیم بر سر انقلاب همان خواهد آمد که بر سر تمدن پیامبر(ص) آمد! بر سر اسلام همان خواهد آمد که بر سر اسلام علوی آمد! تاریخ روبروی چشم ماست، به‌عینه و شفاف هم هست و هیچ پشت پرده‌ای هم ندارد.

 

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: آن کسی که آمد حکومت به دست گرفت گفت آمده‌ام اسلام را از بین ببرم که نتوانست، در آن زمان با همین شعار آمد، عده ای الان در این دولت‌ها آمدند علیه اسلام قلم زدند که هنوز هم هستند و صراحتاً هم می‌گویند که حکومت اسلامی و ولایت فقیه را قبول ندارند! وزیر و معاون وزیر بودند الان هم مدعی هستند و اگر راهشان بدهند می‌خواهند بروند مجلس! چیزی دیگر از انقلاب باقی نمی‌ماند، این‌همه درد و رنج و سختی برای مردم که غصه‌اش را باید مقام معظم رهبری بخورد که معیشت و اقتصاد مردم دچار مشکل است و از آن طرف دشمنان توطئه می‌کنند و از این طرف این‌ها از داخل توطئه‌ می‌کنند! چه کسی باید به داد این نظام برسد؟ کجا باید اصلاح شود؟!

 

حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: از دولت محترم به شدت گلایه‌مندیم که مدیریت‌های کشور مدیریت‌های در تراز انقلاب اسلامی نیستند، این باید اصلاح شود، اگر لازم دانستند بیایند ما به آن‌ها با دلایل بگوییم، محدوده خودمان را بلدیم که بگوییم!

 

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در بقیه تصمیم گیری‌ها هم اصولی که امام(ره) فرموده باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: اینجا به شورای شهر تذکر می‌دهم در انتخاب شهردار معیارهای دینی و ولایی و انقلابی بودن اولویت دارد اگر مثل کارآمدی نباشد، هیچ تفاوتی هم با آن ندارد! چه رسد به اینکه برخی از گزینه‌های شهرداری انزلی کارنامۀ درخشانی هم ندارند! بعضی‌هایشان خواستند بیایند با من دیدار کنند نپذیرفتم! گفتم صلاح نمی‌دانم اینجا بیایید اگر هم روزی انتخاب شوند دلایلم را از همین تریبون خواهم گفت!

 

امام جمعه بندرانزلی ابراز نمود: اولاً در انتخاب شهردار این همه ظرفیت در شهرستان وجود دارد چه ضرورتی دارد می‌روید از شهرهای دیگر می‌آورید کسانی را می‌آورید تا برای شما شهرتان را بسازند؟! یعنی انزلیچی ندارید که بتواند شهر شما را بسازد؟! چرا از این همه نخبه و جوان از گرایش‌های مختلف استفاده نمی‌کنید؟! چرا باید جوان‌ها و نخبه‌های باید این شهر یکی یکی بروند فرار کنند؟! ثانیاً به دیانت و تقوای افراد بیشتر از لابی‌گری اهمیت بدهید؛ این تذکر اجمالی اگر لازم شد بازهم مطالبی را عرض خواهم کرد.

 

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه نسبت به منطقه آزاد هم همین مشکل را با دولت محترم داریم، خاطر نشان کرد: دو سال از عمر این دولت می‌گذرد، روز به روز این منطقه آزاد افول کرد و تنزل و تنزل و تنزل کرد که شده یک چیز بی‌خاصیتی که هر روز عده‌ای راه می‌افتند به این رسانه و آن رسانه پول می‌دهند که بگو فلان شخص دارد مدیرعامل می‌شود! اصلاً این چه خلقی است در اسلام و انقلاب ما پدید آمده تا یک صندلی خالی می‌شود هزاران نفر برایش می‌دوند؟! دولت باید تصمیمی بگیرد، این منطقه آزاد منطقه آزاد انزلی است باید مال انزلی باشد باید مدیریتش از انزلی باشد یا حداقل از استان! می‌روید از تهران کسی را برمی‌دارید می‌آورید تا این بیاید آشنا شود با این منطقه عمرش تمام شده باید برود! کسانی را از شهرهای دیگری می‌آورید در فازهای دیگری هستند! در خود منطقه آزاد مافیاهایی هستند که وقتی یک مدیر غیربومی می‌آید دوره‌اش می‌کنند و چنان جهت بهش می‌دهند یا از حیّز انتفاع ساقط می‌شود یا به مسیر انحرافی می‌رود.

 

خطیب جمعه بندرانزلی عنوان کرد: تا کی یک چنین مجموعه‌ای که می‌تواند و اساساً درست شده تا به اقتصاد کشور و منطقه و تأمین نیازهای کشور کمک کند اینگونه رها و سردرگم باشد یکی اینطرف بکشد و یکی آنطرف؟! خیلی تأسف آور است و امیدواریم دولت محترم و شخص رئیس جمهور محترم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا حداقل یک خاصیتی و بهره‌ای با مدیریت‌های معتقد و با انگیزه و توانمند و کارآمد برای کشور و انقلاب از این مجموعه‌ها حاصل شود؛ عده‌ای اینجا می‌آیند فقط از تشریفات و عنوان و حقوقش استفاده می‌کنند و برای مردم هیچ چیزی ندارد و برای منطقه ما هم جز کسادی اقتصاد شهر و مشکلاتی که در طول سال‌ها پدید آورده و الان هم بی‌بند و باری‌های رفتاری و پوششی که با عدم توانایی مدیریتی اسم انزلی را بدنام می‌کند چیز دیگری ندارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار