کد خبر : 65228
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400- 35: 11

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری شب‌های قدر تمامی مساجد گیلان/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر الزامی است

برگزاری شب‌های قدر تمامی مساجد گیلان/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر الزامی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در سرتاسر این استان خبر داد و گفت: مراسم شب‌های قدر و احیا بر اساس دستورالعمل‌های تعیین‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در تمام مساجد و محافل مذهبی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی با بیان اینکه فراهم‌سازی زمینه بهره‌مندی از برکات، معرفت و مغفرت ماه مبارک رمضان ضروری است، اظهار کرد: دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی برای بهره‌مندی بیشتر مردم از معنویت در این ماه سبب شد تا برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره برگزاری نمازهای یومیه در مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: یکی از تأکیدات سازمان تبلیغات به مساجد و هیئت‌های امنا رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در هنگام برگزاری نمازها است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در سرتاسر این استان خبر داد و افزود: مراسم شب‌های قدر و احیا بر اساس دستورالعمل‌های تعیین‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در تمام مساجد و محافل مذهبی برگزار  و همچنین از ابتدای ماه مبارک رمضان جز خوانی قرآنی در استان گیلان برگزارشده است.

مهدوی با اشاره برگزاری چند جشنواره فرهنگی و معنوی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یکی از این جشنواره‌ها جشنواره <نور و امید> بوده و شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند در بستر فضای مجازی آیاتی با موضوع امیدآفرینی را یا به‌صورت ترتیل خوانی و یا با استفاده از هر ابزار هنری و مهارتی تولید اثر کرده و با هشتک نور و امید در فضای اینستاگرام و روبیکا نشر دهند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جشنواره امیدآفرینان در گیلان بیان کرد: این جشنواره به‌صورت ماهانه و با موضوعات مرتبط با هرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان با عنوان فصل بندگی آثار خود را در اینستاگرام روبیکا با هشتگ «امیدآفرینان فصل بندگی» نشر دهند در پایان هرماه برگزیده اعلام و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مهرواره<محله همدلی> در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که سازمان تبلیغات در ایام ماه مبارک رمضان تا عید غدیر در دستور کار قرار دارد.

مهدوی با اعلام جزئیات مهرواره<محله همدلی> در استان گیلان گفت: در این مهرواره مساجد، کانون‌های مذهبی و تشکل‌های دینی که مشکل محله را شناسایی و با توجه به دغدغه اجتماعی آن را حل کرده‌اند می‌توانند در سامانه ثبت کنند.

وی  با اشاره به اهداف برگزاری  طرح مهرواره «محله همدل» بیان کرد: این طرح در راستای حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، زنان، اخلاقی، رسانه و هویت‌بخشی، سبک زندگی و سلامت، حقوقی، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی اسلامی، پیشگیری از فساد و انحراف عملکرد را در محله‌ها برگزارشده و ه برگزیدگان این مهرواره در سطح ملی ۲۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار