کد خبر : 33369
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 بهمن 1397- 25: 17

تأکید بر نوسازی مساجد بین راهی برای استقبال از مهمانان نوروزی

تأکید بر نوسازی مساجد بین راهی برای استقبال از مهمانان نوروزی

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نوسازی مساجد بین راهی برای استقبال از مهمانان نوروزی گفت: اگر مساجد رودبار به ویژه آن‌هایی که در کنار جاده‌ها و مسیرهای اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان منوچهر جمالی امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خواستار توجه ویژه اوقاف گیلان به مساجد رودبار شد و اظهار کرد: رودبار شهر ورود به استان گیلان بوده و همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف گیلان باید برای مساجد رودبار از طریق رایزنی با فرمانداری، در سرفصل‌های عمرانی شهرستان اعتبار ویژه در نظر بگیرند گفت: اگر مساجد رودبار به ویژه آن‌هایی که در کنار جاده‌ها و مسیرهای اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مساجد باید سرفصل و محور تمام فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشند افزود: مردم ایران روحیه دینی دارند و این روحیه دینی سبب شده که مردم برای استراحت و زیارت به دامان مساجد و بقاع متبرکه پناه برند.

جمالی با اذعان به اینکه مدیران شهرستان رودبار تمهدیات خوبی برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز تدارک دیده‌اند بیان کرد: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می‌توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

وی با تأکید بر لزوم رونق مساجد گفت: تکلیف شرعی داریم تا مساجد را که پایگاه اصلی انقلاب هستند رونق عمرانی و فرهنگی و دینی ببخشیم و با تدارک برنامه‌های جذاب دینی و فرهنگی مردم را به انس با مساجد دعوت کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انس نوجوانان و جوانان با مساجد تصریح کرد: هر چه قدر انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد بیشتر شود به همان نسبت شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه خواهیم بود.

تأکید بر استفاده از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده مساجد به عنوان کانون شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم اظهار کرد: نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش‌های استکبار ستیزی است گفت: مسجد دارای رویکرد ظلم ستیزی بوده و مکانی برای حمایت و پناهندگی ستمدیدگان و مستضعفان محسوب می‌شود.

وی تلاش برای کمک به ساخت و ساز مساجد را از دغدغه‌های اوقاف گیلان برشمرد و گفت: بسیاری از ساختوسازها در حوزه مساجد و بقاع متبرکه با حمایت خیرین انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد تصریح کرد: در سال گذشته مردم گیلان ۲۸ میلیارد تومان در قالب طرح مودت و با تأمین مصالح ساختمانی و کمک‌های دیگر با ساخت و ساز در بقاع متبرکه کمک کردند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار