کد خبر : 66974
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا دلیل کندی واکسیناسیون در گیلان

تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا دلیل کندی واکسیناسیون در گیلان

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دلایل کندی واکسیناسیون در گیلان تزریق خارج از نوبت واکسن به افراد بوده و گروه‌های حساس دیگر در اسرع وقت واکسینه می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، گیلان همواره یکی از استان‌های درگیر با کرونا بوده و از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون روند شیوع کووید۱۹ در این استان ادامه‌دار است‌.

روند افزایش شیوع کرونا در گیلان به حدی بود که اولین شهید کاور درمان کشور از این استان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شد زیرا وضعیت کرونا در دیارمیرزا به شدت در حال افزایش بود.

هنوز کسی در گیلان میزان فوتی‌های ناشی از کووید۱۹ را فراموش نکرده که خانواده‌های داغدار چه غریبانه عزیزان خود را دفن و به تنهایی به سوگ آن می‌نشستند.

گیلان تاکنون چهار موج سنگین کرونا را تجربه کرده و هر بار در هر موج، افراد بسیاری جان خود را از دست داده و بسیاری از مشاغل تعطیل و برخی‌ها از کار بیکار شدند.

به این دلیل بعد از ورود واکسن کرونا به کشور، گیلان جزو نخستین استان‌های دریافت کننده این واکسن بوده و در ۲۱ آبان سال گذشته برای نخستین بار به چهار نفر از کادر درمان، واکسن کرونا تزریق شد.

بعد از این تاریخ روند تزریق کرونا در گیلان ادامه‌‌دار بوده و تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر در دیارمیرزا واکسینه شده و این روند قطعا ادامه‌دار است.

ولی در چند روز اخیر روند واکسینه شدن در گیلان به کندی پیش رفته و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دلایل کندی واکسیناسیون در گیلان تزریق خارج از نوبت واکسن به افراد است.

آبتین حیدرزاده گله‌مندی افراد و گروه‌های حساس قرار گرفته در نوبت واکسن کرونا را به‌ حق دانسته و می‌گوید در سریع‌ترین زمان ممکن این گروه و افراد واکسینه می‌شوند.

یکی دیگر از موارد مشاهده شده در گیلان تاخیر بین تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا است و این منظور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید طبق اعلام دانشمندان تاخیر دو الی چهار هفته‌ای در تزریق بین دز اول و دوم کرونا طبیعی بوده و تمام سعی مسؤولان بهداشتی گیلان عدم تاخیر بیش از یک ماه تزریق واکسن کووید۱۹ در این استان است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار