کد خبر : 52757
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399- 09: 18

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا:

تصویب زیباسازی حاشیه تالاب استیل آستارا + تصاویر طرح

تصویب زیباسازی حاشیه تالاب استیل آستارا + تصاویر طرح

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا از تصویب طرح زیباسازی حاشیه تالاب استیل خبر داد.

به گزارش گیلانستان،کامبیز لقمانی مقدم در جلسه ساماندهی بخش گردشگری تالاب استیل که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف هماهنگی برای ساماندهی، بهسازی و زیباسازی حاشیه تالاب استیل برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه طرح های پیشنهادی شهرداری آستارا مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: طرح مذکور با همکاری یک تیم فنی، متشکل از واحد فنی مهندسی شهرداری آستارا، دانشجویان و افراد فعال در حوزه محیط طبیعی تهیه گردیده است، بررسی و تصویب شد.

لقمانی مقدم با اشاره به اینکه تالاب استیل به عنوان یک جاذبه بالقوه گردشگری در سطح کشور شناخته شده است، افزود: طرح اجرایی، برگرفته از تاریخ و پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات زیباسازی با محوریت حفظ اکوسیستم محیط طبیعی تالاب و حاشیه آن با استفاده از درختان و گیاهان بومی مدنظر قرار گرفته است که در صورت اجرا شدن، جلوه ای زیبا و جذاب به منطقه خواهد داد.

وی در پایان اضافه کرد: این طرح با همکاری شهرداری آستارا، منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا،  تالاب استیل با وسعت ۱۳۸ هکتار در بخش جلگه‌ای غرب استان گیلان و در بین دو روستای غلام محله در شمال و دربند در جنوب واقع شده است و در گویش محلی آستارا به آن «هستل» می‌گویند.

این تالاب از شرق به جاده بین‌المللی و ترانزیتی آستارا – رشت و هتل بین المللی و از غرب به رشته کوه تالش و قلعه متروکه “تک آغاج” منتهی می‌شود.

از ویژگی‌های اکوتوریستی منحصر به فرد این تالاب که در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنج منطقه مهم نمونه گردشگری گیلان معرفی شده است، می‌توان به واقع شدن در میان کوهپایه، شالیزار و جنگل و وجود درختان زیبای «توسکا» که ریشه آنها در آب شناور است، اشاره کرد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار