کد خبر : 42615
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398- 50: 11

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان:

توسعه واحدهای بوم گردی راهی برای کاهش مهاجرت روستائیان به شهر

توسعه واحدهای بوم گردی راهی برای کاهش مهاجرت روستائیان به شهر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گیلان با تأکید بر جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر گفت: مردم روستا اگر از شغل خوبی برخوردار بوده و‌ یک اشتغال پایدار داشته باشند قطعا به شهر مهاجرت نکرده و در روستا به زندگی خود ادامه می‌دهند به همین دلیل با ایجاد واحدهای بوم‌گردی سعی در کاهش مهاجرت شده است.

به گزارش گیلانستان حمیدرضا آذرپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روستاهای استان گیلان دارای بهترین شرایط برای توسعه گردشگری هستند، اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری و روستایی دارای شرایط و ظرفیت بسیار خوبی است که توجه به این امر به توسعه گیلان کمک می‌کند.

وی با اشاره نقش واحدهای بوم‌گردی در ایجاد اشتغال در استان گیلان گفت: ساخت و توسعه واحدهای بوم‌گردی در روستاهای گیلان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان باعث شناسایی فرهنگ مردم آن منطقه به گردشگران می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گیلان با اذعان به اینکه توجه به آئین‌های بومی محلی موجب آشنایی گردشگران با فرهنگ غنی گیلان می‌شود، بیان کرد: استان گیلان دارای فرهنگ غنی و آئین‌های بومی محلی بسیار زیاد و‌ زیبایی است که در گذشته به دست فراموشی سپرده شد که خوشبختانه واحدهای بوم‌گردی نقش مؤثری در معرفی این آئین‌ها دارند.

آذرپور با تأکید بر جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر گفت: مردم روستا اگر از شغل خوبی برخوردار و‌ یک اشتغال پایدار داشته باشند قطعا به شهر مهاجرت نکرده و در روستا به زندگی خود ادامه می‌دهند به همین دلیل با ایجاد واحدهای بوم‌گردی سعی در کاهش مهاجرت شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار