کد خبر : 42401
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398- 53: 17

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان:

جای خالی صنایع بسته بندی در املش/ از سرمایه‌گذاری‌ حمایت می کنیم

جای خالی صنایع بسته بندی در املش/ از سرمایه‌گذاری‌ حمایت می کنیم

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به ظرفیت املش در تولید محصولات کشاورزی جای صنایع بسته بندی و فرآوری را در این شهرستان خالی دانست و بر حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها تأکید کرد.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام صفت ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان املش با بیان اینکه توسعه لزوما با مساوات حل نمی شود، افزود: باید به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان املش در بخش‌ها و حوزه‌ها مختلف، گفت: متاسفانه به دلیل بی مدیریت و بی توجهی در سال‌های گذشته شاهد عقب ماندگی شهرستان املش در برخی حوزه ها هستیم که امیدواریم با تلاش مضاعف شاهد ارتقای شاخص‌ها در این شهرستان باشیم.

فرزام صفت با بیان اینکه ساختار جمعیتی شهرستان املش روستا محور است که بعنوان یک شاخصه مثبت تلقی می شود، اظهار کرد: توسعه املش باید بر مبنای توسعه روستایی با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه بباشد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه از سوی جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در راستای اشتغالزایی در شهرستان املش، تصریح کرد: املش در تولید محصولاتی همچون چای، فندق، مرکبات حرفهای زیادی برای گفتن در سطح کشور دارد لذا باید برای توسعه، رونق و اشتغالزایی در این بخش برنامه مدون وجود داشته باشد.

فرزام صفت با اشاره به اینکه با وجود ظرفیت تولید فندق هنوز یک کارخانه فرآوری در شهرستان املش وجود ندارد،  افزود: جای محصولات صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری در این شهرستان خالی است.

وی همچنین از احداث نیمه تمام کارخانه چای و مشکلات آن در شهرستان املش نیز اشاره کرد و گفت: نباید نسبت به سرمایه ای که می‌تواند تبدیل به ثروت شود، بی تفاوت باشیم ما آمادگی انجام حمایت های لازم در زمینه بهره برداری از این کارخانه را داریم.

معاون امور اقتصادی استاندرای گیلان با بیان اینکه با جدیت پیگیر تحقق تسهیلات ۹۸ هستیم، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال، سال رونق تولید نامگذاری شده است انتظار می رود اقدامات خوبی از سوی سیستم بانکی برای توسعه و اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات سایت کارا، مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال رونق تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی، تأکید کرد: با دستگاه‌هایی که در توسعه استان همکاری نکرده و بانک هایی که نسبت به توسعه استان بی تفاوت عمل می‌کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار