کد خبر : 92470
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402- 28: 20

جریمه ۳۲۴ میلیارد تومانی تولیدکننده متخلف جوجه یک روزه در گیلان

جریمه ۳۲۴ میلیارد تومانی تولیدکننده متخلف جوجه یک روزه در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از جریمه ۳۲۴ میلیارد تومانی تولید کننده متخلف جوجه یک روزه در این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به محض دریافت گزارش تخلف و گرانفروشی یک مجتمع تولید جوجه یک روزه در گیلان، بررسی و پیگیری جزئیات در دستور کار قرار گرفت.

 

وی از جریمه ۳۲۴ میلیارد تومانی تولیدکننده متخلف جوجه یک روزه در گیلان خبر داد و افزود: بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در گشت و نظارت از این مجتمع تولیدی جوجه یک روزه، متوجه تخلف شده و پس از اثبات ادله، این مجتمع را به علت گران‌فروشی بیش از ۳۲ میلیارد تومان، جریمه کردند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه جریمه‌های متخلفین بر اساس قانون ۱۰ برابر می‌شود، گفت: طبق اسناد و فاکتورهای موجود گرانفروشی ۱۰ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب این مجتمع محرز و طبق قانون در محل توسط بازرسان به پرداخت جریمه از مأخذ ۱۰ برابر محکوم شد.

 

محمدی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر، بازار مرغ قیمت بالاتر از نرخ مصوب را تجربه می‌کند، اضافه کرد: در بررسی بازار یکی از علل اصلی این نابسامانی کمبود جوجه ریزی و فروش به قیمت بالا توسط عاملان عرضه اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی برای تعادل بخشی به بازار مرغ ضمن جبران کمبود، بر شدت بازرسی‌ها برای جلوگیری از تخلف و سودجویی برخی از تولید کنندگان و فروشندگان جوجه یک روزه افزوده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، عرضه جوجه یک روزه بیش از ۱۵۵۰۰ تا ۱۶,۵۰۰ تومان گران‌فروشی و تخلف محسوب می‌شود، گفت: بر اساس قانون جدید سازمان تعزیرات حکومتی مصوب سران قوا، جرایم از مأخذ ۱۰ برابر محاسبه و اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار