کد خبر : 105654
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403- 40: 21

راه‌آهن رشت_کاسپین منتظر سفر رئیس جمهور به گیلان برای افتتاح

راه‌آهن رشت_کاسپین منتظر سفر رئیس جمهور به گیلان برای افتتاح

استاندار گیلان با بیان اینکه کارهای دولت در حوزه زیر ساخت بسیار خوب بوده،‌ گفت: در گیلان هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار، پل غیر همسطح میدان گیل، پل کابلی آستانه‌ اشرفیه افتتاح و راه‌آهن رشت_کاسپین در آینده نزدیک و با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش گیلانستان، اقتصاد ریلی یکی از مهم‌ترین نوع تجارت تلقی می‌شود. قرارگیری گیلان در شاهراه بین المللی کریدور شمال به جنوب فرصتی را فراهم کرده تا این استان بتواند از طریق خطوط ریلی به هدف اقتصادی و تجاری برسد و از طرفی دیگر نقطه ثقل هدف‌گذاری بین المللی باشد.

پروژه ریلی رشت به کاسپین به دلیل موقعیت استراتژیک ملی و بین المللی که دارد می‌تواند در تجارت کشور و منطقه خاورمیانه تحول آفرین باشد. آن گونه که داده‌های آماری می‌گوید؛ عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت – کاسپین در سال ۱۳۸۵ کلید خورد اما از سال ۸۵ تا ۹۸ در یک برهه ۱۳ساله فقط ۳ درصد پیشرفت داشت و عمده کار آن از سال ۹۸ آغاز شده است.

همانطور که عنوان شد اجرا و بهره برداری خط ریلی رشت – کاسپین نه تنها منجر به ثمردهی اقتصادی و رونق بخشی تجاری استان گیلان می‌شود بلکه در سطح ملی و بین المللی هم برای گیلان، ایران و همسایگان خزری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن‌سازی راه‌ها ادامه دارد ولی باید این نکته را در نظر گرفت که ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت- بندر کاسپین تامین و تخصیص یافته است.

حال در آخرین اظهار نظر اسدالله عباسی استاندار گیلان می‌گوید، کارهای دولت در حوزه زیر ساخت بسیار خوب بوده است و حتی مقام معظم رهبری از این اقدامات تقدیر کردند به طوری که در گیلان هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار، پل غیر همسطح میدان گیل، پل کابلی آستانه اشرفیه افتتاح و راه‌آهن رشت_کاسپین در آینده نزدیک و با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار