کد خبر : 76358
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400- 16: 17

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

سبک زندگی بزرگترین چالش در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی است

سبک زندگی بزرگترین چالش در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی است

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان بزرگترین چالش مسائل فرهنگی و اجتماعی را مربوط به سبک زندگی دانست و گفت: تغییر سبک زندگی سه شهرستان گیلان بیشتر از سایر شهرستان‌ها است.

به گزارش گیلانستان، سجاد ستوده ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل ارشاد گیلان با بیان اینکه این استان نزدیک ترین استان از حیث شباهت‌های رفتاری به منطقه شمال تهران است، اظهار کرد: آسیب‌ها و نکات مثبت رخ داده شده در منطقه شمال تهران با فاصله اندکی در گیلان نیز رخ می‌دهد.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در گیلان پس از تهران، دوم است، افزود: در زمینه استفاده از ابزارهای دیجیتال هم تراز تهران هستیم و در آمار مطالعه نیز آمار مشابهی با این استان داریم.

وی بزرگترین مشکل و چالش مسائل فرهنگی و اجتماعی طی شش سال اخیر را مربوط به سبک زندگی دانست و بیان کرد: تغییر سبک زندگی و اثرات آن در رشت، لاهیجان و انزلی بیشتر از سایر شهرستان‌ها مشهود است.

ستوده با بیان اینکه سبک زندگی در وقایع سیاسی نیز مؤثر است، عنوان کرد: فرهنگ و نگاه به موضوعات اجتماعی بر اساس سبک زندگی تعریف می‌شود و در حال حاضر زمین بازی تغییر کرده و مهمترین چالش جامعه نیز تغییرات مربوط به سبک زندگی است.

وی با مقایسه تفاوت و میزان اثرگذاری و بازتاب سریال‌های نمایش خانگی و سریال‌های صداوسیما، گفت: مردم گیلان ۷ درصد از بازی‌های موبایلی ساخت داخل استقبال کردند و مابقی بازی‌ها خارجی است و این هزینه‌ها با فعالیت‌های فرهنگی داخلی قابل مقایسه نیست.

ستوده به پیشرفت روز افزون فضای مجازی اشاره و بیان کرد: در همه چیز به جز تکنولوژی تحریم هستیم و فرهنگ گزاره و هدف اصلی پیشرفت‌های فضای مجازی است.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان افزود: متولیان فرهنگی در نقطه اصلی جهت دهی سبک زندگی جامعه هستند و اگر فضای مجازی توسط مدیران فرهنگی به خوبی درک شود شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار