کد خبر : 33599
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 بهمن 1397- 37: 16

ضرورت توجه به مساجد به عنوان مرکز تربیتی/ساخت۵۲۸ مسجد در گیلان

ضرورت توجه به مساجد به عنوان مرکز تربیتی/ساخت۵۲۸ مسجد در گیلان

نشست نماینده صومعه سرا در مجلس با مدیرکل اوقاف برگزار و مسئولان برلزوم توجه به مسجد به عنوان یک مرکز تربیتی و فرهنگی تأکید و از ساخت ۵۲۸ مسجد در طول ۴۰ سال گذشته خبر دادند.

به گزارش گیلانستان سید کاظم دلخوش ظهر پنجشنبه با حضور در اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه انقلاب ایران برگرفته از اسلام و آموزه‌های دینی است، اظهارکرد: این انقلاب قرابت و همسویی تنگاتنگی با فرهنگ وقف دارد.

وی با بیان اینکه آرمان‌های سنت حسنه وقف همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، افزود: توزیع عادلانه ثروت، برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و از بین بردن فقر در آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران نیز دیده می‌شود.

دلخوش با اشاره به اینکه سازمان اوقاف یکی از سازمان‌های خدمت‌رسان به مردم است، گفت: در ۴۰ سال گذشته همیشه مردم بزرگترین پشتیبان این انقلاب و نظام بوده اند لذا مسئولان باید از فرصت خدمت به مردم استفاده کنند.

وی در ادامه با تأکید براینکه به رغم همه توطئه و دسیسه‌های دشمنان و تحریم‌های اقتصادی اما مردم از این انقلاب و نظام حمایت کرده و می کنند، بیان‌کرد: دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد فشار اقتصادی به این انقلاب، نظام و مردم استفاده می کنند.

دلخوش با اشاره به در پیش بودن ۲۲ بهمن روز تجلی همدلی و همراهی مردم با این انقلاب و نظام، تصریح‌کرد: مردم ایران در روز ۲۲ بهمن به بدخواهان اسلام و انقلاب نشان می دهند با بصیرت و آگاهی در میدان حضور دارند و با حمایت از ولایت فقیه این پیچ تاریخی را هم پشت سر می‌گذارند.

نماینده صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه ما فرزندان و تربیت شدگان مساجد هستیم، اظهارکرد: از دغدغه‌های شخصی بنده رسیدگی به وضعیت مساجد، بهبود مسیر دسترسی به مساجد و تامین اعتبار نوسازی مساجد است.

ثبت ۳۸۱ وقف بعداز پیروزی انقلاب در گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی احیای موقوفات بوده است، اظهارکرد: بعداز انقلاب اسلامی ۳۸۱ وقف در استان گیلان به ثبت رسید.

حجت الاسلام ستار علیزاده در ادامه با بیان اینکه ۵۲۸ مسجد با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در استان ساخته شده است، افزود: بیش از پنج هزار خدمت فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان توسط اوقاف استان طی چهل ساله انقلاب انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب هر ساله ۶۰۰ مبلغ برای ترویج معارف اسلامی به بقاع متبرکه نقاط مختلف گیلان اعزام شده اند، گفت: بیش از ۳۰۰ مرکز فرهنگی نیز در استان گیلان فعالیت می کند.

مدیرکل اوقاف گیلان همچنین یادآورشد: هزار و ۵۴۶ سند مالکیت برای موقوفات بعداز پیروزی انقلاب اسلامی رد استان گیلان اخذ شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار