کد خبر : 38658
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398- 30: 17

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار:

مهمترین ابزار در جنگ نرم در دست اصحاب رسانه است

مهمترین ابزار در جنگ نرم در دست اصحاب رسانه است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار با تأکید بر اینکه دشمن ارزش‌های انقلابی و اسلامی را هدف قرار داده است، گفت: در جنگ نرم مهمترین ابزار در دست اصحاب رسانه است.

به گزارش گیلانستان سرهنگ کیان عاشوری ظهر سه شنبه در همایش نخبگان رسانه‌ای گیلان که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی این استان برگزار شد با بیان اینکه امروز در عرصه گفتگوی تمدن‌ها رسانه حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: عرصه نبرد از جنگ سرد به جنگ عقاید و باورها تغییر پیدا کرده و اصحاب رسانه با انتشار واقعیت‌ها می‌توانند در مقابل ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرید.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج با تأکید بر اینکه در جنگ نرم مهمترین ابزار در دست اصحاب رسانه قرار دارد، افزود: نامتوازن بودن ابزار و امکانات رسانه‌ای کشورهای غرب و ایجاد مرز بین احساس تردید و واقعیت‌ها، شایعه و مجازی‌ها، مجموعه‌ای ایجاد کرده که جداسازی آن کار را در جنگ نرم دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از تهاجمات نامتقارن بر روی دوش رسانه است، ادامه داد: بین امکانات و ابزار رسانه‌ای ایران با غرب فاصله و تقابل نامتوازن وجود دارد ولی رسانه ما می‌تواند با صداقت و دقت خود همانند دوران هشت سال دفاع مقدس بر خلاف معادلات مادی به پیروزی دست یابد.

عاشوری با تأکید بر اینکه دشمن ارزش‌های انقلابی و اسلامی را هدف قرار داده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال تغییر باورها و ارزش‌ها است و اصحاب رسانه با ابزار و امکانات رسانه‌ای خود در این جنگ نابرابر فرهنگی اختلاف نظرها را به اشتراکات تبدیل کرده تا یک جبهه رسانه‌ای در مقابل استکبار داشته باشیم.

تلاش برای خارج شدن از تک محصولی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه این همایش با اشاره به دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان، اظهار کرد: دریای خزر بزرگترین دریاچه دنیا و دارای ۶۵۰۰ کیلومتر ساحل است که ۳۰۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به استان گیلان است.

علی خدمتگزار با بیان اینکه بندر انزلی پر سابقه ترین بندر در شمال کشور است، درباره ظرفیت سازی بنادر استان گیلان افزود: امروز کشور در مبارزه با جنگ اقتصادی و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب درصدد خارج شدن از تک محصولی بودن است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بنادر سبب ایجاد اشتغال و درآمد ارزی می‌شود، گفت: در توسعه فاز دوم بندر انزلی به دنبال رسیدن به ظرفیت ۷ تا ۸ میلیون پوند هستیم و تخلیه و بارگیری کالا در حال افزایش است.

خدمتگزار با اشاره به اینکه بندر انزلی به عنوان پیشانی استان گیلان است و حدود ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه سواحل و بنادر اشتغال دارند، افزود: طرح تدوین گردشگری در استان گیلان و راه اندازی بندر چمخاله از جمله عواملی است که منجر به رونق و توسعه گردشگری بنادر گیلان می‌شود.

گفتنی است در پایان این همایش از پوستر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و همچنین نخستین سوگواره برون مرزی مطبوعات حسینی رونمایی شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار