کد خبر : 90416
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402- 59: 14

نقش اتصال راه‌آهن کاسپین در افزایش اسکله‌های منطقه آزاد انزلی

نقش اتصال راه‌آهن کاسپین در افزایش اسکله‌های منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در دیدار با ناظر گمرکات گیلان گفت که در صورت اتصال مجتمع بندری کاسپین به راه‌آهن در سال جاری، تعداد اسکله‌های فعال به ۶ پست افزایش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان، عیسی فرهادی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امروز در دیدار با ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه راهبرد سازمان وی در ارتباط با فعالیت های مجتمع بندری کاسپین یک برنامه عملیاتی ۲۰ ساله را شامل می شود، اظهار کرد:با پیگیری های وزارت راه‌و‌شهرسازی ظرف ماه‌های آتی این مجتمع بندری به شبکه ریل سراسری کشور وصل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از ۲ پست اسکله “رو رو” و “کارگو” تعداد اسکله‌ها به ۶ پست ارتقا پیدا کرد، افزود: میزان و حجم مبادلات کالایی دراین منطقه با توجه به ظرفیت های همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، اوراسیا و عزم ایران و روسیه برای فعال سازی کریدور شمال جنوب؛ به چند برابر افزایش خواهد یافت.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندرکاسپین به ۲ میلیون تن ظرف سه سال آتی، از همکاری سازمان متبوع خود با سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مدیریت حمل و نقل کالا مابین دو بندر خبر داد و خواستار گسترش همکاری ها با گمرکات استان با محوریت گسترش و تنوع بخشی به فعالیت‌های گمرک منطقه آزاد انزلی شد.

 

به گفته فرهادی علاوه بر جایگاه نظارتی و نگاهبانی از مرزهای اقتصادی کشور، گمرک یکی از مهمترین نهادها در اجرا و تحقق مزایای قانونی منطقه آزاد بوده و این در حالی است که مدل همکاری های کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر همکاری های گمرکی بنا نهاده شده است.

 

صادق برزگر ناظر گمرکات گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رویکرد گمرک اظهار کرد: ارائه سریع‌ترین خدمات به منظور تسهیل و توسعه فعالیت های بازرگانی در سطح کشور بوده و همین الگو در سطح استان برای حوزه نظارت گمرکات گیلان در حال انجام است.

 

وی با اذعان به اینکه منطقه آزاد انزلی مزیت مضاعف استان در خصوص بهره برداری از فرصت ها و مزیت‌های متنوع گیلان بوده بیان کرد: با هم‌افزایی میان نهادی و حمایت از بخش خصوصی می توان از فرصت‌هایی چون همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کریدروهای بین المللی عبوری از استان به نفع منافع ملی، رونق فضای کسب و کار و اشتغالزایی بیشتر بهره حداکثری را به دست آورد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار