کد خبر : 107145
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403- 10: 18

استاندار گیلان:

نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد

نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد

استاندار گیلان بر لزوم حمایت از چایکاران این استان تاکید کرد و گفت: نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه طی سفری نیم روزه به شهرستان فومن در بازدید از باغات چای و یکی از کارخانه‌های چایسازی این شهرستان اظهار کرد: مسؤولیت حفظ و نگهداری از اراضی چای به عهده سازمان چای است لذا ضرورت دارد سطح زیر کشت حفظ و از کاهش مساحت اراضی چای استان جلوگیری شود.

 

وی با انتقاد از برخی اقدامات نادرست با بیان اینکه دلیلی ندارد چای با کیفیت استان ما صادر و برای مردم، چای بی کیفیت خارجی وارد شود، افزود: تعرفه‌ای که به ازای واردات در نظر گرفته می‌شود باید صرف خرید چای سنواتی و معدوم کردن شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه چایکاران به برداشت چای با کیفیت توجه کنند، ادامه داد: کارخانجات نیز برگ‌های سبز چای با کیفیت را بیشتر از مبلغ تعیین شده خریداری کنند تا چایکاران با دلگرمی کارها را پیش ببرند.

 

استاندار گیلان بر لزوم حمایت از چایکاران و فراهم کردن شرایط توسعه فعالیت این صنف تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شعار سال ضرورت دارد با تمرکز بر حوزه کشاورزی به ویژه چای، میزان برداشت را افزایش دهیم لذا نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد.

 

عباسی با بیان اینکه تولید و مردمی کردن اقتصاد برای دولت حائز اهمیت است، تصریح کرد: حمایت از چایکاران برای تأمین نهاده‌ها و ارائه تسهیلات برای تهیه امکانات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای آماده سازی باغات چای و توجه به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش تولید مورد تاکید است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از الگوی کشت مناسب و ایده آل در صنعت چای باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: افزایش سطح کشت منجر به افزایش تولید و در نتیجه درآمد و سودهی بیشتر می‌شود.

 

نگاه به چای گیلان باید صادرات محور باشد

 

گفتنی است، استاندار گیلان از نحوه فعالیت دستگاه‌های برداشت مکانیزه چای برای اولین بار در این منطقه بازدید کرد که به طور روزانه به اندازه ۱۱ نیروی انسانی چای برداشت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار