کد خبر : 39806
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398- 08: 11

رئیس ستاد اربعین استان گیلان:

پیش‌بینی افزایش زائران گیلانی اربعین به دلیل حذف روادید

پیش‌بینی افزایش زائران گیلانی اربعین به دلیل حذف روادید

رئیس ستاد اربعین استان گیلان خدمت در راستای خدمت به زائرین اربعین را توفیق برای مسئولین دانست و گفت: امسال به سبب افزایش علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش ملی و بین‌المللی و به دلیل ایجاد تسهیلات ازجمله حذف روادید و ویزا، قطعاً زائرین گیلانی اربعین افزایش میابد.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع شامگاه  شنبه در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه امام حسین (ع) عظمت جهان اسلام است نه صرفاً جهان تشیع اظهار کرد: بزرگ‌ترین همایش ملی و بین‌المللی جهان اسلام و عالم تشیع، به‌پاس اندیشه‌های والای آزادگی سالار شهیدان کربلا که همواره الهام‌بخش قیام‌های بزرگ برای تقرب به باری‌تعالی برای حفظ کرامت انسانی و بریدن از طاغوت شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وجود بزرگان دینی همچون امام حسین (ع) و هفتادودو تن از یاران باوفایشان، ارزش‌های والایی را برای جهان اسلام ماندگار کرده است، گفت: سابقه تدین و عشق اهل‌بیت مردم گیلان بر کسی پوشیده نیست چراکه حتی اگر ستاد اربعین در گیلان تشکیل نمی‌شد مردم حاضر بودند سختی‌ها و مشقات را تحمل و تشنگی دیدار کربلا را با رفتن به آن دیار برطرف کنند.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به جریان جابربن انصاری در سفر اربعین افزود: در هیچ دورانی حتی بعضی از زمان‌هایی که حکومت‌های ظالم ازجمله دوره عباسی برای جلوگیری از سفر به کربلا و دیدار سید و سالار شهیدان فشارهای زیادی را وارد می‌کردند، هرگز نتوانستند دیدار عاشقان اباعبدالله را از بین ببرند.

رئیس ستاد اربعین استان گیلان خدمت در راستای خدمت به زائرین اربعین را توفیق برای مسؤولین دانست و تصریح کرد: امسال به سبب افزایش علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش ملی و بین‌المللی و به دلیل ایجاد تسهیلات ازجمله حذف روادید و ویزا، قطعاً زائرین گیلانی اربعین افزایش میابد.

زارع با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵ هزار گیلانی در اربعین حاضر می‌شوند، گفت: اگر ورود زائرین کشور آذربایجان از مرز آستارا را ۱۵ هزار نفر پیش‌بینی کنیم، بیش از ۵۰ هزار زائر از استان گیلان مترصد دیدن تسهیلات و خدمات در ایام اربعین خواهند بود.

وی با تأکید بر انجام عاشقانه خدمات‌دهی مدیران استانی به زائران حسینی بیان کرد: اگرچه فرصت کوتاه است اما با برنامه‌ریزی و تلاش مستمر می‌توان به نتایج مطلوبی رسید، در این راستا با استاندار ایلام، در جهت تأمین زمین برای زائرین گیلان صحبت شد تا پیش‌بینی‌های لازم با نگاهی واقع‌بینانه صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد اربعین استان گیلان با بیان اینکه در جلسات آینده پیگیری‌های بیشتری برای چالش‌های احتمالی صورت می‌گیرد، افزود: فرمانده انتظامی استان در این ایام برای ورود زائرین خارجی  پیش‌بینی‌های لازم با حضور نیروهای آموزش‌دیده را در دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم رفع مشکل زیرساخت‌های بهداشتی در پایانه مرزی در راستای خدمت‌رسانی به زائران خارجی خاطرنشان کرد: لازم است تا در مسیرهای اصلی به‌خصوص در هنگام برگشت برای جلوگیری از تجمع زائرین جهت اقامه نماز و استراحتگاه، سازه‌های سیار نیز اضافه شود تا زائرین در مضیقه نباشند.

زارع خدمت‌رسانی به زائران ایرانی در داخل کشور و کمک به برادران عراقی در عراق  را از خواسته‌های  رهبری دانست و گفت: بخش عمده‌ای از خدمات مردمی است بنابراین شایسته است برای جذب این خیرین برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین حسینی تلاش و رایزنی صورت بگیرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار