کد خبر : 85594
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401- 55: 19

۲۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در گیلان کشف شد

۲۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در گیلان کشف شد

.

به گزارش گیلانستان، علیرضا حسینیان روز دوشنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود : از این تعداد ۱۱ پرونده درمورد قاچاق کالا و ارز، ۱۶۹ پرونده عرضه و فورش کالای قاچاق، یک پرونده حمل کالا و ارز قاچاق، ۱۲ پرونده نگهداری، سه پرونده بند ذ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ۱۲ پرونده هم عدم رعایت ضوابط اختصاصی تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

 

وی عنوان کرد: گیلان با دارا بودن مرز زمینی و دریایی با کشورهای حوزه دریای خزر و مرز مواصلاتی و ترانزیتی استانهای همجوار، مستعد معضل قاچاق کالا بوده که باعث ضرر و زیان اقتصادی و ضربه به تولید داخل شده است.

 

حسینیان افزود: در این راستا با توجه به تکالیف ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با این معضل در سطح عرضه در دستور کار بازرسان معاونت نظارت و بازرسی این اداره کل قرار دارد.

 

وی از افزایش ۲۸ درصدی تعداد بازرسی در سطح عرصه کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه امسال ۷۷ هزار و ۲۳۷ واحد اقتصادی مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۹۹۳ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد شد.

 

حسینیان با اشاره به افزایش ۲۲درصدی تعداد تخلف مکشوفه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: این تخلفات شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی و کم‌فروشی عمده تخلفات کشف شده می‌باشد که به لحاظ ارزش ۸۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

 

وی تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۲۶۰ بازدید مشترک با هدف همافزایی عملکردی از واحدهای اقتصادی انجام شد که از این تعداد برای سه هزار و ۲۸۴ واحد پرونده تخلف به ارزش ۲هزار و ۷۱۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۴۰ ریال تشکیل شد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد : با توجه به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بازرسی۱۲۴، تمامی بازرسی ها، گزارشات مردمی، تشکیل پروندهای اقتصادی، ارجاع پروندهای متشکله و دریافت آرای صادره از طریق سامانه مذکور انجام می‌ شود که تا حد زیادی از بوروکراسی اداری در این حوزه کاسته شده و رصد اطلاعاتی و پایش عملکردی حوزه نظارت و بازرسی را فراهم کرده است.

 

وی ادامه داد: ارتباط آنلاین در زمان بازرسی، استعلامات سیستمی، بهره گیری از سامانه‌های جامع تجارت، انبارها از مزایای سامانه مذکور است.

 

به گفته حسینیان، کانالهای ارتباطی مرکز پاسخگویی شامل وب سرویس ۱۲۴.ir، سامانه تلفن ۱۲۴، استفاده از بازرسان افتخاری، شکایات حضوری است.

 

مرکز دریافت گزارشات مردمی به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارشها و شکایات مردمی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار