کد خبر : 47123
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398- 44: 16

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۹۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان تخصیص یافت

۹۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان تخصیص یافت

با توجه به حجم بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اخیراً ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع برخی مشکلات و پرداخت معوقات پرسنل به این دانشگاه اختصاص داده شد.

به گزارش گیلانستان در حال حاضر یکی از مشکلات عدیده دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسائل و بدهکاری‌های مالی است و در این زمینه ۶۵۰ میلیارد تومان به هیئت علمی و پرسنل به‌سبب قراردادهای مختلف بدهکار است و اخیراً ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع برخی مشکلات و پرداخت معوقات این دانشگاه اختصاص داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در جشن دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا(س) ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: یادآوری ایام‌الله دهه فجر در واقع یادآوری رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌های ملتی منسجم، خداجوی و پیرو خط ولایت است که ایستادگی کردند و سرانجام خون بر شمشیر پیروز شد.

ارسلان سالاری با بیان اینکه‌ رهبر انقلاب ۲۲ بهمن را در حکم عید غدیر دانستند که نعمت ولایت در جامعه ایران تحقق عملی پیدا کرد و ملت از محرومیت مادی و معنوی خارج شد خاطرنشان کرد: هم‌زمان با بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، سلسله رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران برچیده شد و نقطه عطفی در میهن اسلامی وجود آمد.

وی با اشاره به خون‌های پاکی که در راه شکل‌گیری نظام اسلامی بر زمین ریخته شد بیان داشت: مردم در جنگ تحمیلی ۲۱۰ هزار شهید و ۳۷۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کردند و امروز هم در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و دفاع از حریم ولایت شهید تقدیم نظام می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ضرورت‌ توجه مسئولان و مردم به فرمایشات مقام معظم‌ رهبری در گام دوم انقلاب، رعایت عدالت و مبارزه با فساد تاکید کرد و عنوان داشت: قوای سه گانه بایستی با حضور و نگاهی تیزبین به معنای واقعی با فساد مبارزه کنند.

سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ۳۰ سال سابقه دارای ۴۵۰ عضو هیئت علمی و ۶ هزار دانشجو است که در ۷۵ رشته تحصیلی مشغول فعالیت و تحصیل هستند افزود: یکی از مشکلات عدیده این دانشگاه مسائل و بدهکاری‌های مالی است که هم‌اکنون ۶۵۰ میلیارد تومان به هیئت علمی، پرسنل و برای قراردادها بدهکار است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات این دانشگاه گفت: نبود زیرساخت‌های لازم جهت احداث پروژه کلینیک تخصصی و وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی از جمله مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در این راستا بیشتر کلینیک‌ها و مراکز درمانی با پیشرفت ۵۰ تا ۷۰ درصد رها شدند و خوابگاه‌های دانشجویی نیز با ۲۰ سال قدمت هنوز امکانات اولیه ندارند.

سالاری با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: برگزاری نشست‌های مختلف با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و بازدید از مراکز در حال ساخت درمانی، حل مشکلات اولیه خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری نشست در سطح وزارتخانه‌ها جهت بهبود زیرساخت‌های درمانی که تجهیز بیمارستان‌های لنگرود و غرب گیلان و بیمارستان رازی رشت از جمله این موارد هستند.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز جذب ۶۷ عضو هیئت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی و افزوده شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس پیشرفته به این ناوگان و اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه جهت‌ پرداخت بدهکاری‌ها از اقدامات اساسی است که در حال انجام است.

سالاری از مشکلات کمبود دستگاه دیالیز و نبود دستگاه‌های سی تی اسکن و دستگاه MRI در برخی بیمارستان‌های استان سخن گفت و بیان داشت: قرار است ۲۰ دستگاه دیالیز و ۱۳ دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان‌های مختلف استان اختصاص داده شود و قراردادهایی نیز امضا شد تا کلیه بیمارستان‌ها در آینده تجهیز شوند و مشکل کمبود امکانات نداشته باشند.

وی افزود: پرداخت معوقات پرسنل دانشگاه، ساخت بیمارستان جنرال ۲۰۰ تختخوابی پورسینا از ردیف خیرین سلامت، پیگیری ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت و تجهیز آن، پیگیری ساخت و تکمیل مجتمع دانشگاهی سایت لاکان با اولویت دانشگاه پزشکی نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: پیگیری تکمیل پروژه‌های کلینیک‌ها و تکمیل اورژانس ویژه بیمارستان حشمت، تقویت توریسم سلامت در استان گیلان با حمایت وزارت بهداشت و درمان و تقویت خیرین سلامت در استان گیلان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار