کد خبر : 1360
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مهر 1394- 28: 23

آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی ایران شناخته شود

آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی ایران شناخته شود

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق درخواست مسئولان گیلان از رئیس مجلس درخواست شد تا آستانه‌اشرفیه در قانون برنامه ششم توسعه به عنوان چهارمین شهر مذهبی ایران شناخته و لحاظ شود.

به گزارش درگیلان، محمدحسین قربانی ظهر امروز در نشست با مدیران استان با اشاره به برگزاری نشست شب گذشته با لاریجانی در استانداری گیلان اظهار کرد: در این نشست سه خواسته مجمع نمایندگان مطرح شد که یکی از آن، گنجاندن شهر آستانه‌اشرفیه به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور در برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه سفر لاریجانی به گیلان بسیار فشرده بود، افزود: لاریجانی روز گذشته به زیارت مرقد مطهر سیدجلال‌الدین اشرف(ع) آمد و در جلسه شورای اداری استان نیز حضور یافت.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه شورای اداری به صورت ناگهانی برگزار شد، افزود: می‌خواستیم با استفاده از ظرفیت رئیس مجلس در این جلسه مشکلات استان را بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه منابع خارج از قانون متصور نیست، گفت: دولت مشخص است و دولت و مجلس دو وظیفه مهم و خطیر قانون بودجه ۹۵ و قانون برنامه ششم توسعه را در پیش روی دارند که به‌زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

قربانی برنامه ششم توسعه را یکی از سندهای راهبردی اداره کشور دانست و یادآور شد: ممکن است این مجلس یا این دولت در طول ۶ سال آینده نباشد اما سند راهبردی کشور می‌تواند محور توسعه از جمله گیلان باشد.

وی ادامه داد: محور بحث مجمع نمایندگان با رئیس مجلس که در تهران نیز مطرح شد این است که دولت با اذن رهبری مجوز برداشت ۸.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کنترل آب‌های مرزی سه استان دریافت کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، گیلان را جزء استان‌های مرزی دانست و گفت: سالانه بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی در گیلان اتفاق می‌افتد که بیشتر این بارندگی از پایین سد سفیدرود صورت می‌گیرد و تمام نزولات وارد دریا می‌شود و هیچ‌گونه بهره‌وری از باران نداریم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت سه استان مرزی که از ۸.۵ میلیارد دلار صندوق مذکور بهره‌مند‌ می‌شوند استفاده کنیم و آب‌های گیلان به‌عنوان آب‌های مرزی تبیین شود می‌توانیم آب شرب، آب کشاورزی و نیز سیستم فاضلاب استان را برطرف کنیم.

قربانی به مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان درباره تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: ۱۳ هزار تاکسی در ناوگان شهری گیلان داریم و درصدد هستیم ناوگان تاکسی‌های درون‌شهری از ظرفیت منطقه آزاد استفاده کنند و نوسازی شوند و این ظرفیتی است که از آن بهره نمی‌بریم و استان‌های دیگر بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در مصوبه دولت محدوده ۵۰ کیلومتری تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی به مجلس ابلاغ نشده است، تصریح کرد: به همین منظور مسافت مذکور ظرفیت اجرایی قانونی ندارد و از رئیس مجلس خواستیم با نگاه ویژه این موضوع را بپذیرند و به دولت ابلاغ کنند تا مجریان مشکلی نداشته باشند.

این مسئول با اشاره به دستور کار برنامه ششم توسعه در مجلس خاطرنشان کرد: درخواست تمام نمایندگان، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در گیلان این است که در قانون برنامه ششم توسعه شهر مذهبی و ولایتمدار آستانه‌اشرفیه به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی ایران گنجانده شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار