کد خبر : 3119
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 بهمن 1394- 03: 0

افراد تایید صلاحیت شده انتخابات خبرگان رهبری گیلان + اسامی و مشخصات

افراد تایید صلاحیت شده انتخابات خبرگان رهبری گیلان + اسامی و مشخصات

اسامی تأیید، رد و عدم‌احراز صلاحیت‌شدگان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

به گزارش درگیلان، با اتمام مهلت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت ۶تن از نامزدهای این انتخابات از حوزه ی انتخابیه گیلان تایید شد که اسامی آنها را در ادامه می خوانید:

qorbani

۱.آیت الله زین‌العابدین قربانی لاهیجی متولد ۱۳۱۲ از روستای پنجاه از توابع آستانه اشرفیه، امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان است. او نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری از دورهٔ دوم تا کنون است و بیشترین آرای حوزه انتخابیه استان گیلان در این انتخابات را به دست آورده است. پیش از این وی به مدت هیجده سال امام جمعه لاهیجان بود. او پیش از این نماینده آستانه اشرفیه در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نیز بود. آیت الله قربانی که از محضر عاملان برجسته ای چون حضرت آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت الله قاضی طباطبائی، ، امام موسی صدر کسب علم کرده دارای بیش از ۷۰ جلد آثار و تالیفات همچون اسلام و حقوق بشر، علل‌ پیشرفت‌ اسلام‌ و انحطاط‌ مسلمین‌، بلاهای‌ اجتماعی‌ قرن‌ ما، علم حدیث، جهان‌بینی‌ امام‌ علی‌(ع‌) در خطبه‌ اول‌ نهج‌البلاغه‌، مناجات‌ شعبانیه‌، پیشینه‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ لاهیجان‌ و بزرگان‌ آن‌ و …. است که بعضی تالیفات وی در حوزه علمیه قم آموزش داده می شود.آیت الله قربانی موسس حوزه علمیه امیرالمومنین رشت نیز محسوب می شود.

http://www.8deynews.com/wp-content/uploads/2016/01/15-2.jpg

۲.آیت الله دکتر رمضانی متولد ۱۳۴۲ از احمد گوراب رشت است. وی دروس خارج خود را از محضر اساتیدی چون آیت الله وحید خراسانی و فاضل لنکرانی ‌گذراند. رساله دکتری در رشته فلسفه اخلاق با عنوان اخلاق جهانی از دیدگاه علامه طباطبائی و هانس کوتگ آلمانی بود که منجر به یادگیری زبان آلمانی توسط این استاد دین و اخلاق شد. آیت الله رمضانی همچنین ریاست مسجد امام علی(ع) هامبورگ آلمان را نیز بر عهده دارد و در انتخابات دوره گذشته مجلس خبرگان نیز به عنوان نماینده گیلان به این مجلس راه پیدا کرد. درآمدى بر اسماء الحسنى از دیدگاه قرآن و عرفان؛ آراى اخلاقى علامه طباطبایى؛ تأملى در مسائل کلى گناه‏شناسى؛ شرح حدیث عنوان بصرى‏از جمله آثار وی است.

eshkevari

۳.آیت الله سید علی حسینی اشکوری متولد ۱۳۳۷ فرزند مرحوم آیت الله محمد حسینی اشکوری از علمای برجسته است. وی پس از طی مدارج علمی در نجف اشرف و کسب اجازه اجتهاد به مشهد مقدس مهاجرت کرد. آیت الله حسینی دروس خارج خود را در محضر آیت الله محمدباقر صدر طی نمود. وی که سابقه زندانی شدن توسط حزب بعث عراق پیش از انقلاب را دارا بود سالهاست به عنوان استاد معارف و اخلاق در حوزه های علمیه شناخته می شود.

parvaee

۴. حجت السلام احمد پروایی ریک متولد روستای ریک تالش در سال ۱۳۶۱ دارد.

۵.حجت الاسلام رهنما(از ایشان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست)

Capture

۶.سید محمد صادق علم الهدی متولد ۱۳۵۵ ، نوه دختری آیت الله مرتضوی گیلانی و نوه پسری آیت الله علم الهدی و برادر زاده آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و داماد آیت الله میلانی است.

وی در انتخابات دوره قبل مجلس خبرگان رهبری، جوانترین مجتهدی بود که در انتخابات شرکت کرد و در امتحانات قبول شد و سالهاست که به تدریس درس خارج در قم می پردازد.

با پایان یافتن آزمون شفاهی فقهای شورای نگهبان از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از روز سه‌شنبه ششم بهمن‌ماه، اسامی تأیید، رد و عدم‌احراز صلاحیت‌شدگان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و وزارت کشور هم این اسامی را برای اطلاع داوطلبان در اختیار استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار می‌دهد.
گفتنی است انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه هفتم اسفندماه ۹۴ در سراسر کشور برگزار می شود./۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار