کد خبر : 4317
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۴:۵۱

امر به معروف و نهی از منکر را به بهانه کم کاری های خودمان سیاسی نکنیم

امر به معروف و نهی از منکر را به بهانه کم کاری های خودمان سیاسی نکنیم

خوب نیست یک انتقاد واضح پیرامون وضعیت فرهنگی استان را که یک عالم دینی به حقیقت گفته است را دور بزنیم و کم کاری های خودمان در عرصه فرهنگی را به پای دیگری بنویسیم که هیچ تقصیری بر گردن او نیست.

به گزارش درگیلان، حسین رضاپور فعال سیاسی استان گیلان اظهار داشت: کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس دهم شورای اسلامی چون ادوار گذشته از فقدان حضور نمایندگان گیلان رنج می برد.جای نگرانی و تاسف است که نمایندگان گیلان در کمیسیون کشاورزی عضو نمی شوند و چالش ها و گرفتاری های کشاورزان را در این کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار نمیدهند و راهکارهای خروج از بحران های موجود کشاورزان را برای همشهریان و موکلین خود با قانونگذاری صحیح و دیگر اقدامات قابل انجام از قبیل دعوت از وزیر در کمیسیون مربوطه رفع نمیکنند.

واقعا جای سوال است که نمایندگان گیلان برای مهمترین مسئله مردم گیلان که کشاورزی است دغدغه ندارند؛ چگونه میخواهند پاسخگوی مطالبات به حق کشاورزان گیلانی باشند وقتی به جای کمیسیون کشاورزی عضو کمیسیون های اقتصاد،آموزش و تحقیقات، برنامه و بودجه،عمران، بهداشت و درمان و… میشوند اما برای کمیسیون حیاتی استان گیلان حضوری از آنها حس نمیشود.

انتظار می رفت با توجه به حجم تغییر کاربری ها در استان گیلان به دلیل عدم حمایت از کشاورزان و مشکلات عمده در خصوص آب، بیمه و دیگر مشکلات کشاورزان حداقل یکی از نمایندگان گیلان در این کمیسیون عضو میشد.

گیلان در کمیسیون فرهنگی هم هیچ نماینده ای ندارد؛ استانی که با حجم بالای گردشگر و توریست میتواند در جلوی بسیاری از معضلات فرهنگی ایستاده و الگوسازی کند در این کمیسیون هم عضو ندارد؛ گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود و همواره نیاز به توسعه فرهنگی در همه زمینه ها دارد. جای سوال نیست که به جای اینکه یک روحانی بصیر که به حق پیرامون نوع وضعیت موجود استان گیلان اشاراتی را داشته به جای رفع معضل ورود انواع مدل های فکری به داخل استان به فرافکنی در سایت ها برای خوب نشان دادن خود بکنیم. ایشان در کدام بخش صحبت به مردم استان گیلان توهین کرد ایشان به واقعه ای اشاره کرد که در مسیر حرکت به سمت محل سخنرانی خود در انزلی برای پاسداشت مراسم رحلت امام دیده بود. واقعا نماینده ای که از اتفاقات استان خبری ندارد چرا میگوید شما برای چه در روز رحلت به گیلان آمدید با این حرف خود را زیر سوال می برد نه ایشان را در حالی که ایشان در بین صحبت ها گفتند برای مراسم روز ارتحال به گیلان رفته بودم اینکه امر به معروف و نهی از منکر را سیاسی کنیم و به جای رفع مشکلات در هر موضوعی به هیاهو بپردازیم هیچ موقع هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد. کدامیک از شخصیت هایی که تا امروز این روحانی را مورد هجمه قرار دادند اقدام به برگزاری کنگره ها و معرفی افراد شاخص استان گیلان کردند. کدامشان تمثال علمای برجسته گیلانی را در سطح جامعه گیلان یا به کشور عرضه کردند. زندگی نامه علمای گیلانی توسط کدام انتشارات به چاپ رسیده است. دایره المعارف مشاهیر گیلان توسط کدام ارگان در استان جمع آوری و به چاپ رسیده است. مستند کدام شخصیت گیلانی تا به حال تولید و به مردم کشور معرفی شده است.

خوب نیست یک انتقاد واضح پیرامون وضعیت فرهنگی استان را که یک عالم دینی به حقیقت گفته است را دور بزنیم و کم کاری های خودمان در عرصه فرهنگی را به پای دیگری بنویسیم که هیچ تقصیری بر گردن او نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار