کد خبر : 4181
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۳

امید پدیده بیرونی نیست/ ۱۲ مرجع معتقدند سیستم بانکی ما ربوی است/ مدعیان انتظار آماده حرکت اصلاحی باشند

امید پدیده بیرونی نیست/ ۱۲ مرجع معتقدند سیستم بانکی ما ربوی است/ مدعیان انتظار آماده حرکت اصلاحی باشند

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه اگر کسی که ادعای انتظار دارد باید آماده حرکت اصلاحی باشد، گفت: ۳۸ سال است که در این مملکت استاد و هنرمند و ورزشکار زیاد داریم اما مصلح اجتماعی کم داریم

به گزارش درگیلان، حسن عباسی شامگاه جمعه در جمع مردم رشت در مسجد فاطمه الزهرا بااشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدوارم از این روزهای پایان ماه شعبان را  بهره خوبی برده باشید تا در ماه رمضان بتوانید.

وی با بیان اینکه یک منتظر در ویژگی های اصلی انتظار ویژگی هایی دارد، گفت: به تعبیر فیلسوف غربی بسیاری از امیدها به توهم شبیه است مانند راکب اسبی که بر جلوی اسب یک هویج نگه می دارن و آن اسب فکر می کند اگر یک کمی جلوتر برود به آن هویج می رسد!

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه برخی سیاستمداران در مردم امیدهایی ایجاد می کنند  که کاذب است، گفت: قول یک جامعه بهتر مثل هویجی است که راکب از آن استفاده می کند تا خودش جلو برود و از جامعه سواری می گیرد و این موضوع تا زمانی پیش می رود که راکب خودش آن سوار را به جایگاه خود می رساند.

وی با بیان اینکه اوباما با شعار امید و با شعار تغییر آمد، گفت: اما امید و تغییرکجاست؟!

عباسی در ادامه تصریح کرد: موضوع امید نه فقط در عرصه فلسفه  بلکه در عرصه سیاسی هم دیده می شود مثل امیدی است  که اوباما به مردمش داده است  یعنی به مردم دروغ هویج می دهند و مردم را چهارپا تصور می کنند.

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با طرح این سؤال که مهدویت از چه نوع انتظار و امیدی است، گفت: اگر تفکر حجتیه را بپذریم باید بگوییم این امید کاذب است مانند این شعر هایی که بعضی ها می خوانند که امام کجا رفته بودی! نیامدی! در حالی که ما منتظرانی هستیم که خودمان نیامده ایم.

وی با بیان اینکه چرا هزار سال است که  امام ما نیامده، گفت: تا در نفس خودمان تغییری ندهیم از بیرون کسی را برای نجات نمی فرستند.

عباسی با بیان اینکه مردم یمن از عید ۹۴ دولت ندارند و  مردم این کشور را مدیریت می کنند، گفت: این عنصر امید است که در این مردم تغییر به وجود آورده است.

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه در غروب هر جمعه باید ببینیم در یک هفته چند قدم به حضرت نزدیک شده ایم، گفت: جامعه نیاز به شدن دارد و باید سمت مهدی برود تا بشود.

وی با بیان اینکه بشر باید با حوصله آینده را با تغییر بسازد، افزود: امید در  درون ماست و پدیده بیرونی نیست.

عباسی با بیان اینکه امروز همه کفر یک طرف و همه بزرگان دینی یک سوی دیگرند، ادامه داد: راز این حرکت در انقلابی بودن است و انقلابی کسی است که خودش را  با مجازی و کارهای روزمره سرگرم نمی کند.

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه اساس امید در  قرآن رو به تغییره است، تصریح کرد: اگر شما حس می کنید رشت مشکلی دارد باید تغییر و تحول با عنصر انقلاب داشته باشد  وبیگانه نمی تواند مشکل ما را حل کند که سرمایه و تکنولوژی در گیلان بیاورد.

وی با بیان اینکه باید تغییر را دورنی شروع کنیم، گفت: مقاوم سازی انقلاب در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را باید مدنظر داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه انسان انقلابی از خودش شروع می کند و  به بیرون امید ندارد، بیان کرد:  حهاد کبیر آن است  که به پیامبر گفتند از مشکرین تبعیت نکن!

وی با بیان اینکه مصلح اجتماعی مانند پزشک است، افزود: پزشک نمی گوید اگر شکلات دوست  داری بخور بلکه پزشک داروی تلخ تجویز می کند.

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه در تاربخ عالم و متخصص زیادی داشتیم ولی مصلح کم داشتیم، ادامه داد: رهبر تاکیید می کند که علوم دانشگاه ما اسلامی نیست اما استاد دانشگاه می گوید من علمم برایم مهم تر است و فلان مدرک را گرفتم.

وی با بیان اینکه ۳۸ سال است که مصلح کم داریم اما قهرمان و پهلوان زیاد داریم، گفت: این همه  هنرمند، سیاست مدار، تاجر و استاد دانشگاه داریم اما مصلح نیستند.

عباسی با بیان اینکه اگر کسی که ادعای انتظار دارد باید آماده حرکت اصلاحی باشد، افزود:  اولین کار این است که فرق عالم و مصلح را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه پهلوان های مملکت در سوریه شهید می شوند، گفت: اما قهرمانان پوشالی در اینجا جولان می دهند.

رئیس اندیشکده یقین و کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه امام یک مصلح اجتماعی در سال ۱۳۶۳ می گفت پول نباید کار کند، بیان کرد: اما امروزاین پول است که تا خرخره کار می کند.

وی ادامه داد: ۱۲ مرجع تقلید می گویند سیستم باکی ما ربوی است، گفت: امام می گفت اگر در بانک های ما ربا باشد دیگر جمهوری ما اسلامی نیست./کاسپین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار