کد خبر : 1871
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

باید سرعت پیشرفت علمی را حفظ کنیم

باید سرعت پیشرفت علمی را حفظ کنیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: پایگاه‌های استنادی دنیا می‌گویند سرعت پیشرفت ایران 2 رتبه کم شده است .

به گزارش درگیلان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فرمودند: برخی می‌گفتند نفت داریم چه نیازی به هسته‌ای است، در قضیه فروش سوخت 20 درصد غربی‌ها شروط خفت‌باری‌گذاشتند.

ایشان افزودند: البته به نفع ما تمام شد و جوانان ما آن را تولید کردند، زحمت عمده در غنی‌سازی، مربوط به تبدیل اورانیوم خام تا سطح 20 درصداست، همین آن‌ها را دستپاچه کرد.

رهبر انقلاب تصریح کردند: پایگاه‌های استنادی دنیا می‌گویند سرعت پیشرفت ایران 2 رتبه کم شده است و این بداست، با این سرعت پیشرفت خیلی عقبیم؛ ما را سالهای سال عقب نگه داشته اند.آمریکا پیشرفت علمی را 140سال از ما زودتر شروع کرده. آن چیزی که چشم دنیا را خیره کرد سرعت پیشرفت ما بود؛ گفتند سرعت رشد علمی جمهوری اسلامی 13 برابر سرعت رشد دنیاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در حالی که مرکز تحقیقاتی رژیم‌صهیونیستی از پیشرفت علمی ایران ابراز نگرانی کرده، باید سرعت پیشرفت علمی را حفظ کنیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار