کد خبر : 92843
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402- 20: 21

بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی گیلان به بخش خصوصی واگذار شود

بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی گیلان به بخش خصوصی واگذار شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بناهای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی یا باید تبدیل به موزه شوند و یا به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ بنای تاریخی در اختیار دستگاه‌های دولتی در گیلان شناسایی شده است که ۲۲۱ بنای تاریخی از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه و قانون حمایت از بافت‌های تاریخی دستگاه‌ها موظف هستند که این بناها را تبدیل به موزه کنند یا به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید به بخشی از مطالبه‌گری رسانه ها تبدیل شود، گفت: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و بخشی از دستگاه‌ها چون شیلات کیاشهر فراخوان داده‌اند و مابقی نیز باید روند یاد شده را طی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: یکصد بنای تاریخی استان تبدیل به فرصت سرمایه گذاری شده و کتاب اطلاعات جامع آن نیز تدوین شده است.

جهانی افزود: گیلان سرزمین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و میراث فرهنگی برای سرمایه گذاری در این خصوص ظرفیتی قابل اعتناست.

وی ادامه داد: اگر چه اعتبارات اندک است اما با همه این احوال ۵۲ بنای تاریخی در استان برای تغییر کاربری به موزه در نظر گرفته شده و برنامه ریزی‌ها در حال انجام است.

۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۳۵ اثر از گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۲۳ موزه در استان فعال است که ۱۳ موزه تخصصی در ۲سال اخیر ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار