کد خبر : 2945
تاریخ انتشار : جمعه 2 بهمن 1394- 39: 18

بیانیه بسیج اساتید گیلان پیرامون فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان

بیانیه بسیج اساتید گیلان پیرامون فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان

از اعضای محترم شورای نگهبان می خواهیم تا به تشخیص صحیح خود عمل نموده تا در سایه این تلاش های همه جانبه شاهد مجلسی مستقل، آزاد، شجاع، حامی طبقات مردم و مستضعف و مدافع ارزش های انقلاب و آرمان های امام و شهدای انقلاب باشیم .

به گزارش درگیلان، اساتید بسیجی و نخبگان دانشگاهی استان گیلان در حمایت از اقدامات قانونی شورای نگهبان بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در ذیل آمده است:

طومار نظام سلطه زور و استبداد شاهنشاهی که قرون متمادی بر کشور ایران سایه انداخته بود به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران درهم پیچیده شد و مردم این مرز و بوم با حضور چشمگیر و پرشور خود در صحنه های مهم بعد از انقلاب بلوغ سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیده و اعلام داشتند که تنها خود هستند که در چارچوب دین مبین اسلام و با نظارت صاحب نظران و اسلام شناسان سرنوشت خویش را رقم می زنند. این انقلاب دستاورد های مهمی داشته که یکی از مهمترین آنها مسئله انتخابات است. چرا که اگر انتخابات به درستی برگزار شود از یک سو، شور و نشاط داخلی را به دنبال داشته و خون تازه ای در رگ های نظام سیاسی و اجتماعی این کشور تزریق می کند و موجی از همکاری و تعاون در اتحاد جامعه به راه می اندازد و از سوی دیگر موجب عزت، اقتدار و اعتبار نظام اسلامی در برابر دشمنان داخلی و خارجی شده و امید آنها را نسبت به تعدی و تسلط دوباره بر ایران به یاس تبدیل می کند. انتخاب درست در گرو تلاش، کوشش و همکاری انتخاب شوندگان، انتخاب کنندگان و دست اندرکاران انتخابات می باشد.

انتخاب شوندگان که خود را توانمند و شایسته خدمت به نظام مردم در جهت رشد و ارتقاء مادی و معنوی می دانند باید وارد عرصه ی انتخابات شوند و خود را در معرض انتخاب افراد جامعه قرار دهند و تنور انتخابات را برای حضور حداکثری مردم گرم نمایند.

انتخاب کنندگان باید تلاش کنند تا به مصداق « من استعمل عاملا من المسلمین و هو یعلم ان فیهم اولى بذلک منه و اعلم بکتاب الله و سنته نبیه فقد خان الله و رسوله و جمیع المسلمین » یعنی اگر کسی فردی از مسلمانان را برای تصدی کاری و مسئولیتی برگزیند در حالی که بداند فرد شایسته تر و عالم تری به کتاب و سنت پیامبر وجود دارد؛ به خداوند، رسول خدا و همه مسلمانان خیانت کرده است. افراد اصلح را انتخاب کنند تا خائن به خدا و رسول او و مسلمانان دیگر نباشند.

و بالاخره دست اندرکاران امر انتخابات اعم از مسئولین اجرایی به ویژه شورای محترم نگهبان، رسالت خویش را در برگزاری انتخابات سالم بر اساس موازین قانون انجام داده و از ورود افراد بدسابقه، مسئله دار، نفوذی و یا کسانی که شاخص های نمایندگی در آن ها احراز نشده، جلوگیری نمایند و در این راه از سرزنش و هیاهوی مخالفان و دشمنان عقب نشینی ننمایند. توصیه رهبر معظم انقلاب به شورای نگهبان این است که: شورای نگهبان نباید به جوسازی ها ابدا اعتنا کند.
امام خمینی(ره) اینکه فردی مصوبه مجلس پس از تائید شورای نگهبان را نپذیرد، نشانه “مفسد فی الارض” بودن آن فرد می‌دانند.

ایشان می فرمایند: “مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‌‏گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید، اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‏ الارض باید قرار بگیرد.

بسیج اساتید استان گیلان از همه جریانات و تشکل های سیاسی و اشخاص حقیقی و حقوقی میخواهد تا خود را به تبعیت از تصمیمات قانونی شورای نگهبان ملزم نموده و از حمله، هجوم و فشارهای ناجوانمردانه به این نهاد مقدس خودداری نمایند.

همچنین از اعضای محترم شورای نگهبان می خواهیم تا به تشخیص صحیح خود عمل نموده و سخن امام راحل را که می فرماید « خدا را در نظر بگیرید، اصولا آنچه باید در نظر گرفته شود خداست نه مردم. اگر صدمیلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنان حرف می زنند که برخلاف اصول قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید ولو اینکه تمام بر شما بشورند» نصب العین خویش قرار دهند تا در سایه این تلاش های همه جانبه شاهد مجلسی مستقل، آزاد، شجاع، حامی طبقات مردم و مستضعف و مدافع ارزش های انقلاب و آرمان های امام و شهدای انقلاب باشیم …..انشاءالله/ روشن خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار