کد خبر : 1781
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آبان 1394- 49: 20

چگونه توجه به فرامین مقام معظم رهبری، اقتدار ایران را رقم زده است

چگونه توجه به فرامین مقام معظم رهبری، اقتدار ایران را رقم زده است

ائمه جمعه شهرستان‌های گیلان تأکید کردند: توجه به فرامین مقام معظم رهبری، اقتدار ایران را رقم زده است.

به گزارش درگیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور چشمگیر مردم به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، این حرکت عظیم مردمی را نشان از تبعیت مردم از فرامین مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: این روحیه استکبارستیزی باید در بین جوانان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های پس از پیروزی شکوهنمد انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را جهت براندازی این نظام کردند گفت: آن‌ها از هر ابزاری در این زمینه استفاده کردند ولی با رهبری پیامبرگونه امام راحل و پس از ایشان رهبری داعیانه مقام رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم تاکنون راه به‌جایی نبردند و نخواهند برد.

خطیب جمعه رودسر با تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دستگاه دیپلماسی گفت: آن‌ها در این راه دشوار تلاش‌های زیادی کردند که در خور تقدیر است اما اینکه شنیده می‌شود قبل از هر حرکتی از سوی طرف‌های مقابل ما بخواهیم عملی را آغاز کنیم کار درستی نیست زیرا طرف مقابل و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها به دفعات مختلف بد عهدی خود را ثابت کرده‌اند و مسئولان دست اندرکار نباید در این زمینه شتاب‌زده عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دستجردی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم کشورمان آنان را نماد شجاعت و استقامت خواند و افزود: برخی‌ها می‌گویند چرا باید در عراق و سوریه مبارزه کنیم و پاسخ آنان روشن است زیرا اگر با دشمنان در آنسوی مرزها نجنگیم شک نکید باید پشت مرزهای کشورمان و یا داخل کشور با دشمن بجنگیم که این کار به هیچ وجه معقول نیست.

امام جمعه شهرستان رودسر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اربعین جانباختگان فاجعه منا گفت: این حادثه تلخ جهان اسلام نباید هیچگاه به فراموشی سپرده شود و جهان اسلام باید در مقابل این فاجعه کاری کنند و این امر مستلزم اتحاد بین مسلمانان است هر چند که دشمنان از طریق مختلف سعی در تفرقه بین مسلمانان دارند و باید در این زمینه فکری اساسی کرد.

امام جمعه املش: استکبارستیزی روح قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین تقی روحانی امام جمعه املش در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: ۱۳ آبان، در سراسر کشور با حضور دانش آموزان و سایر اقشار مردم راهپیمایی ضد استکباری برگزار شد و باید سعی شود هر سال این مراسم با شکوه‌تر از گذشته برگزار شود و به هیچ وجه نباید فراموش و یا کمرنگ شود.

وی افزود: ۱۳ آبان که به روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده امسال با ایام ماه محرم تقارن یافت که مبارزه با استکبار شعار محوری انقلاب اسلامی ایران است و از نهضت خونبار آقا امام حسین(ع) نشئت گرفته است ولی متأسفانه عده‌ای در داخل و خارج می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا کنار گذاشته شود و به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه املش گفت: از جمله حوادث دیگر ۱۳ آبان تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام و ترور عده‌ای از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران توسط رژیم طاغوت است.

روحانی بیان کرد: اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد معلوم نبود نتیجه کشور و انقلاب ما چه می‌آمد و به کجا کشیده می‌شد و با تسخیر این لانه جاسوسی که از آن به انقلاب دوم نامیده شد تمام ابهت و حیثیت آمریکا در دنیا ریخت و ملت ایران با حیثیت کثیف آمریکا بیشتر آشنا شدند.

امام جمعه املش با اشاره به این که هرجای دنیا فتنه‌ای ایجاد می‌شود ناشی از آمریکا و حامیان این کشور استکباری است،‌ اظهار کرد: بعضی از مقامات آمریکایی هنوز از گزینه‌های نظامی و تهدیدات نظامی حرف می‌زنند ولی بدانند که اگر مرتکب اشتباه و خطایی شوند سیلی محکم‌تری از سیلی ۱۳ آبان از ملت بزرگ ایران خواهند خورد.

وی افزود: سیاست خارجی ما با قانون اساسی ما تعریف شده است و استکبار ستیزی روح قانون اساسی ماست و ما بر اساس قانون اساسی و فرمایش مقام معظم رهبری که سخنانش بسیار روشنگرانه است با آمریکا که نماد واقعی استکبار است مبارزه خواهیم کرد و از این مبارزه دست نخواهیم کشید و شعار مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ماست.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه: کیفیت کالاهای داخلی افزایش پیدا کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ساجدی امام جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مبارزه ما با استکبار یک حرکت معقول، منطقی، خردمندانه و دارای پشتوانه علمی و متکی به تجربه ملت ایران است و بر همین اساس معظم له در چند وقت اخیر هشدارهایی را در ارتباز با نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مقام اجرای برجام داده‌ و به یک تجربه تاریخی مربوط به اشتباه مصدق و کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرده‌اند که باعث حضور ۲۵ سال دیگر امریکا و دخالت‌های آن در کشور ما شد.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره به جوانان برای مطالعه اسناد لانه جاسوسی آمریکا سفارش می‌کنند که دانشجویان پیرو خط امام با تلاش بسیار اسناد خرد شده را تبدیل به چند جلد کتاب کردند که گویای نقش آمریکایی‌ها در توطئه علیه جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب را نشان می‌دهد.

ساجدی با اشاره به اینکه تأکید ما بر هوشیاری مقابل دشمن دلیل بر رفع و غفلت از ضعف‌هایمان نیست بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد افراط و تفریط شده و در مواجهه با توطئه دشمن برخی‌ها به اصطلاح توهم توطئه دارند و هر مسئله‌ای مربوط به کشور را به نحوی مرتبط با توطئه دشمن تلقی می‌کنند.

وی افزود: برخی دیگر هم با ساده‌لوحی و خوش‌باوری با دشمن برخورد می‌کنند که هر دو مورد برخورد نادرست است و نباید نسبت به خصومت دشمنان به‌ویژه آمریکا که در تاریخ ملت ما دشمنی آن‌ها برای ما آشکار است بنا را بر اعتماد گذاشت و در عین حال نباید همه مسائل کشور و ضعف‌های موجود در اداره و مدیریت، برنامه‌ریزی و حتی اجرای کارهای خدماتی در شهرهای کوچک کشور را توطئه گماشت.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه راه انتقاد در کشور باز است ولی نباید از دشمن اصلی غافل و منحرف شد گفت: نباید در نظام اختلافات جزیی و سلیقه‌ای را آنقدر بزرگ جلوه دهند که دشمنی دشمن نادیده گرفته شود.

ساجدی با تمجید از برگزاری برنامه‌های مناسبتی ۱۳ آبان در شهرستان آستانه‌اشرفیه و حضور خانواده شهید فهمیده در این شهر گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان نشان از جایگاه این روز در نظام اسلامی و مردم ما دارد.

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با سفرای جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید براساس اصول قانون اساسی در زمینه وزارت خارجه عمل کنیم تا شاهد افزایش اقتدار نظام و نقش تأثیرگذار آن در مناسبات بین‌المللی و عزت و اعتبار ملت در دنیا باشیم.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه استفاده از تولیدات داخلی را برای توسعه صنعت کشور و اشتغال مهم دانست و ادامه داد: مهم‌ترین عاملی که باعث بی‌اعتمادی مردم به تولیدات داخلی شده است عدم کیفیت بعضی از کالاهاست.

وی با اشاره به فرارسیدن شهادت امام سجاد (ع) و نقش بسیار پررنگ آن حضرت برای به تصویر کشیدن اهداف بالای قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش تصریح کرد: نقش امام سجاد (ع) در ادامه راه عاشورای حسین بن علی(ع) و پیام رسانی نهضت حسینی غیر قابل انکار است و اگر فرمایشات افشاگرانه این امام همام و زینب کبری (س) در جریان اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نبود چه بسا دشمنان حاکمیتشان را بر جامعه مسلمانان ادامه می‌دادند و مسیر انحرافی را که برای انهدام و نابودی اسلام در پیش گرفته بودند، به سرانجام می‌رساندند.

امام جمعه بندرانزلی: اگر معنویت در جامعه کم‌رنگ شود راه نفوذ دشمنان باز می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالاجواد شمس‌الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان در ابتدا ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ١٣ آبان اظهار داشت: در روز ملی استکبار جهانی علیرغم خواست و میل دشمن که منتظر کم رنگ شدن این روز بودند، روز استکبار ستیزی بسیار شکوهمند انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از زوار اربعین گفت: برای کمک به موکب‌های زوار سیدالشهدا اقدامات خوبی انجام و کمک‌های خوبی جمع‌آوری شده است و عزیزان برای اطعام و پذیرایی از زوار اربعین به خوبی اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان بندر انزلی با اشاره به فرارسیدن روز ۲۵ محرم الحرام که شهادت امام سجاد (ع) است بیان کرد: پس از حادثه کربلا امام سجاد (ع) مأموریت و مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش داشت و اگر بخواهیم شرایط را اجمالا مورد بررسی قرار دهیم حادثه کربلا و اسارت وی مثل و مانندی ندارد و او در دوره اسارت و حتی بعد از اسارت نیز مبارزه با فرعون زمان را ادامه داد.

شمس‌الدین تصریح کرد: با وجود آن‌که امام سجاد (ع)کسالتی داشتند و جهاد از دوش ایشان برداشته شده بود، اما باز با آن حال خود در چندین مکان خطبه می‌خواندند تا جایی که با حضور کاروان اهل بیت در شام کار را به گونه‌ای کرد که مردم علیه یزید قصد شورش داشتند.

وی افزود: کاری که خطبه امام سجاد(ع) در نماز جمعه آن زمان با یزید کرد، به طوری بود که یزید برای اینکه تخت سلطنتش محفوظ بماند هفت روز اعلام عزاداری کرد و از اعلام اینکه من دستور شهادت داده‌ام برائت جست و این موضوع برای اعلام مظلومیت سیدالشهدا(ع) اقدام تاریخ سازی شد زینب کبری و امام سجاد ثابت کردن که همیشه حق پیروز و باطل نابود است واین موضوع نشان داد انسان مؤمن در هر شرایطی وظیفه ظلم‌ستیزی را باید انجام دهد.

امام جمعه بندرانزلی در راستای توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری برای نظارت و اجرای دقیق شروط در مقابل مستکبران عنوان کرد: ما سر سازش و مصالحه با آمریکا و اسرائیل جنایت کار را هرگز نخواهیم داشت و لذا وظیفه همه ما آگاهی بخشی است که راه‌های نفوذ دشمن باید گفته و تبعین شود زیرا جامعه نیاز به آگاهی دارد.

وی با بیان اینکه از تمام فرصت‌ها برای آگاهی بخشی استفاده کنیم اظهار کرد: دشمن را دشمن بدانیم هر چه بیشتر بتوانیم از منابع غنی و انسان‌سازی مانند صحیفه سجادیه زبور آل محمد استفاده کنیم زیرا در جامعه اسلامی از عناصر مهم حفظ معنویت است و اگر معنویت در جامعه کمرنگ شود راه نفوذ دشمنان و راه بیگانگان را باز می‌کند و دشمن سلطه خود را اجرایی خواهد کرد.

امام جمعه سیاهکل: دشمنان بدانند ملت ایران اسلامی تا ابد در مقابل ظلم خواهد ایستاد

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل امام جمعه شهرستان سیاهکل در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر ضمن تشکر از از مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان سیاهکل بابت حضور عظیم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار داشت: این راهپیمایی عظیم‌تر و باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شد.

امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: دشمنان بدانند ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی تا ابد در مقابل ظلم خواهد ایستاد و به امید خداوند به‌زودی ریشه وهابیت خواهد خشکید.

شکسته‌دل بیان کرد: امروز سالروز حادثه بسیار تلخ برای شیعیان و کلیه آزادگان جهان است، سالروز تخریب حرم عسکریین که همین آدم‌های نافهم داعش و طرفدارانشان این کار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه به روایتی یکشنبه سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام است، گفت: ایشان امامی بودند که به بدترین شکل مورد بی‌حرمتی قرار گرفتند و از جور زمانه هر روز شهید می‌شدند.

امام جمعه سیاهکل بیان کرد: زلزله در روز قیامت بسیار بزرگ خواهد بود و فرزند از مادر و مادر از فرزند برادر و خواهر همه از هم فراری هستند و باید از آن روز به خدا پناه ببریم و از خدا تقوا طلب کنبم.

امام جمعه موقت تالش: مردم باید با خرید کالاهای ایرانی اقتصاد مقاومتی را تقویت کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین نقدی امام جمعه موقت شهرستان تالش در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی روز ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و این روز نماد آزادگی ملت بزرگ ایران است و کسانی‌که خیال می‌کنند عالم با آمریکا کنار آمده است و ما هم با آمریکا سازش کنیم این خیال واهی است زیرا آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست و ما نباید با آمریکا سازش کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان تالش گفت: جنایات اسرائیل و آمریکا در قبال مردم مسلمان منطقه فراموش‌شدنی نیست و به جوانان توصیه می‌کنم به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای وزارت امورخارجه کشورمان توجه دقیق داشته باشند.

نقدی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات وظیفه ما رأی سنجیده به افراد است و نباید به افرادی که برای منافع شخصی خود وارد عرصه انتخابات شده‌اند رأی دهیم و کاندیداهایی که در انتخابات پول‌های بی‌حساب و کتاب خرج می‌کنند باید پاسخگو باشند که این پول‌ها از کجا آمده است.

وی خاطرنشان کرد: خرید محصولات داخلی مساوی است بامقاوم کردن اقتصاد کشور و مردم باید با خرید کالاهای ایرانی اقتصاد مقاومتی را تقویت کنند.

امام جمعه لاهیجان: ملت ایران نشان داد در بسیاری از مواقع جلوتر هستند

حجت الاسلام احمدعبدالله زاده پاشاکی امام جمعه لاهیجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه برخی هنوز طبل جدایی دین از سیاست می‌کوبند و می‌خواهند نهضت عاشورا را غیرسیاسی جلوه دهند، اظهار داشت: اگر گوشه‌گیری از دنیا جایز بود، امام حسین(ع) در خانه می‌نشستند و کاری به کار یزید نداشتند.

وی با اشاره به سالروز ۱۳ آبان و حماسه‌سازی دوباره مردم ایران در این روز و اینکه مردم همیشه از دولتمردان جلوتر هستند گفت: نکته اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی این واقعیت است که عده‌ای می‌خواهند مبارزه با استکبار را احساسی جلوه دهند که این اشتباه است.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه استکبارستیزی منطقی است و از وجدان هر انسانی که مبارزه با دشمن را در فطرت خود دارد برخواسته است بیان کرد: عده‌ای که استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا را قبول ندارند باید بسیاری از آیات قرآن را نیز قبول نداشته باشند.

وی با بیان اینکه چندی پیش رئیس جمهور آمریکا در اقدامی تفرقه افکنانه به مردم ایران اظهار محبت کرد و ایرانی را مردمی با فرهنگ خواند افزود: البته مردم ایران با فرهنگ هستند ولی اظهار محبت به مردم ایران با سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا در منطقه و کشتن زنان و کودکان بی گناه تناقضی آشکار است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار