کد خبر : 108617
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403- 44: 19

جشنواره آلوچه ثبت ملی شد

جشنواره آلوچه ثبت ملی شد

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان جشنواره آلوچه یکی از مهمترین جشنواره‌های برگزار شده در استان است با تلاش‌های صورت گرفته ثبت ملی شده است.

به گزارش گیلانستان، بخش گوراب زرمیخ صومعه‌سرا یکی از قطب‌های تولید محصول آلوچه در گیلان است و کشاورزان این بخش سالانه ۵۰۰ تن آلوچه از باغات خود برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

به همین منظور هر ساله در خرداد ماه جشنواره آلوچه در شهرستان صومعه‌سرا برگزار می‌شود و همین امر این شهرستان را به مقام اول استان را در برگزاری جشنواره مبدل کرده است.

به گفته ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، جشنواره آلوچه یکی از مهمترین جشنواره‌های برگزار شده در استان است با تلاش‌های صورت گرفته ثبت ملی شده است.

به گفته جهانی هدف از برگزاری جشنواره‌ها نشان دادن ظرفیت‌های صنایع دستی، گردشگری، محصولات بومی و محلی و ایجاد فضایی شاد برای علاقمندان به جشنواره و گردشگران است.

بر اساس گفته‌های مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، سومین جشنواره آلوچه برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات بومی و محلی با راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات بومی و محلی در ۸۰ غرفه برگزار شد.

آنظور که جهانی می‌گوید، بیش چهار هزار نفر از برنامه‌های جشنواره دیدن و از بازارچه جشنواره محصولات بومی و محلی خرید کردند و در پایان این جشنواره نیز از تمبر اختصاصی جشنواره فرهنگی و گردشگری آلوچه رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار