کد خبر : 756
تاریخ انتشار : شنبه 7 شهریور 1394- 26: 10

سرعت گیر هایی که جان میگیرند

سرعت گیر هایی که جان میگیرند

این سرعت گیرهای بدون علائم هشداردهنده موجب شده تا علاوه بر مالکین وسایل نقلیه، افرادموتور سوارهم گاها دچار دردسر شوند و خطرات جانی آنان را تهدید کند.

به گزارش “درگیلان”، در یک شب بارانی آن زمان که با سرعت پایین و البته دید کم در یکی از معابر اصلی شهر رشت در حال حرکتی، ناگهان فراز و فرود اتوموبیل و در پی آن برخورد شدید سپر اتوموبیل با کف آسفالت حکایت از مواجه و البته پرش از روی سرعت گیری دارد که بدون هیچ نشانه ای بر سر راهتان سبز شده بود.
وجود سرعت گیرهای پلاستیکی که گاهاً قسمت های فراوانی از آن در اثر عبور ماشین های سنگین دچار خوردگی و شکستگی شده اند آن هم در شب های بارانی و لغزندگی سطح خیابان ها می تواند عامل بسیاری از تصادفات شدید رانندگی باشد.

در این میان اما رسانه های فعال در حوزه های مکتوب و مجازی بارها در این خصوص نوشته اند و مسئولین شهری را خطاب قرار داده و از آن ها خواسته اند تا فکری به حال وضع موجود حداقل در خصوص نصب علایم هشداردهنده برای این سرعت گیرها نمایند.

از سوی دیگر جای خالی پیگیری شرکت هایی همچون بیمه به عنوان زیانده اصلی این گونه سرعت گیر، مشهود است چرا که وجود این سرعت گیرهای غیراستاندارد و خطرآفرین، می تواند عامل اصلی بروز تصادفاتی شود که بیشترین زیان مالی را متوجه شرکت های بیمه می کند.

وجود این سرعت گیرهای بدون علائم هشداردهنده موجب شده تا علاوه بر مالکین وسایط نقلیه، راکبین موتورسیکلت ها هم گاها دچار دردسر شوند و خطرات جانی آنان را تهدید کند.

این روزها برخی از سرعت گیرهای بدون علایم بیش از آن که سرعت گیر باشند، به تهدیدی برای جان و مال رانندگان، مسافران و راکبین تبدیل شده اند تا آن جا که وجود این سرعت گیرهای شکسته شده که گاها سیم های ضخیمی از دل آن ها بیرون آمده در کنار چاله های عمیق آسفالت معابر سطح شهر رشت برای از کار انداختن هر اتومبیلی کافی است!/گیلان نو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار