کد خبر : 4488
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱:۱۳

سلب تابعیت «عیسی قاسم» نشان‌دهنده حاکمیت زور بر منطق است

سلب تابعیت «عیسی قاسم» نشان‌دهنده حاکمیت زور بر منطق است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سلب تابعیت شیخ «عیسی قاسم» از کشور بحرین نشان‌دهنده حاکم شدن زور بر منطق است.

به گزارش “درگیلان“، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه چهارشنبه در درس تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به اینکه سنت آزمایش انسان‌ها یک اصل است اظهار کرد: خداوند اقوام دیگر و هفت پیامبر (ع) را آزمایش کرده است.

وی به آزمایش خداوند از حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: ابراهیم (ع) پدر پیامبران توحیدی محسوب می‌شود و در میان پیامبران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به غیر از پیامبر اکرم (ص) هیچ پیامبری جایگاه حضرت ابراهیم (ع) را ندارد، تصریح کرد: ابراهیم (ع) دو هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) متولد شد و اکنون چهار هزار سال از میلاد این پیامبر (ع) می‌گذرد.

قربانی به زنده و جاوید بودن سنت‌های حضرت ابراهیم (ع) در بین مردم پس از هزاران سال اشاره کرد و گفت: غیب‌گوها و کاهن‌ها تولد حضرت ابراهیم (ع) را خبر دادند و اعتقاد داشتند فرزندی به دنیا می‌آید و بساط سلاطین طغیانگر را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه نمرود فرعون زمان حضرت ابراهیم (ع) دستور داده بود ماموران مواظبت کنند فرزندی به دنیا نیاید، بیان کرد: مادر حضرت ابراهیم (ع) فرزند خود را در غاری خارج از شهر به دنیا آورد و تا 13 سالگی او را در غار نگه‌داری کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: پس از مرگ پدر ابراهیم (ع) مادر این پیامبر الهی ناچار شد از غار خارج شده و در خانه عموی ابراهیم (ع) زندگی کند.

قربانی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) در سن 16 سالگی به پیامبری مبعوث شد، خاطرنشان کرد: در حکومت نمرود بت‌کده‌های بسیاری وجود داشت و وقتی حضرت ابراهیم (ع) بت‌ها را مشاهده می‌کرد، شعار می‌داد به خدا قسم بت‌های شما را سرنگون می‌کنم.

وی ادامه داد: در یک روز عید مردم زمان ابراهیم (ع) به بیرون شهر رفتند و حضرت ابراهیم (ع) در شهر باقی‌ماند و به عنوان قهرمان توحید و بت‌شکن، وارد بت‌کده شد و تمام بت‌ها را شکست و تبر را روی دوش بت بزرگ گذاشت.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم وقتی وارد شهر شدند بت‌های شکسته را مشاهده کردند، یادآور شد: مردم از حضرت ابراهیم (ع) پرسیدند شکستن بت‌ها کار او است و حضرت ابراهیم (ع) فرمود؛ «شکستن بت‌ها را از بت بزرگ که تبر روی دوش او است بپرسید، اگر او بتواند پاسخ شما را دهد».

قربانی اضافه کرد: بت‌پرست‌ها از خجالت سر خود را پایین آوردند زیرا می‌دانستند بت بزرگ نمی‌تواند سخن بگوید.

وی با بیان اینکه وقتی در جامعه منطق حاکم نباشد مستکبران به زور متوسل می‌شوند، اظهار کرد: بت‌پرستان خواستار سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) در آتش شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به احساس خطر نمرود از حرکت حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: نمرود در فکر اخراج ابراهیم از کشور بود و حضرت ابراهیم (ع) به طرف فلسطین حرکت کرد.

قربانی با اشاره به سلب تابعیت شیخ «عیسی قاسم» از کشور بحرین، بیان کرد: وقتی در جامعه‌ای منطق نباشد زور حاکم می‌شود.

وی به ازدواج حضرت ابراهیم (ع) با «ساره» اشاره کرد و افزود: پس از سال‌ها «هاجر» به پیشنهاد ساره با حضرت ابراهیم (ع) ازدواج کرد اما وقتی فرزند به دنیا آمد ساره، حضرت ابراهیم (ع) را مجبور کرد هاجر و فرزند او را به مکان دیگری ببرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اراده خداوند تجدید بنای خانه کعبه برای همیشه تاریخ بود، تصریح کرد: ابراهیم (ع) هاجر و اسماعیل را به مکه برد.

قربانی به حرکت هاجر برای یافتن آب در صفا و مروه اشاره کرد و گفت: آب زمزم زیر پای اسماعیل بیرون آمد و تاکنون می‌جوشد و حاجیان این آب را به عنوان تحفه به کشور خود می‌برند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) همراه با اسماعیل در فکر ساختن خانه کعبه بود، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) خانه خدا را احداث نکرد بلکه این خانه در زمان حضرت آدم (ع) بنا شده و ابراهیم (ع) آن را تعمیر و تجدید بنا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، کعبه را خانه توحید خواند و بیان کرد: تمام مسلمانان به طرف خانه خدا نماز اقامه می‌کنند.

قربانی متذکر شد: حضرت ابراهیم (ع) به قوم خود فرمود؛ خدا را عبادت کنید و از او پروا داشته باشید و این برای شما بهتر است.

وی، بر شکر به درگاه الهی تأکید کرد و متذکر شد: خداوند روزی‌دهنده تمام بندگان است و تنها باید از خداوند طلب روزی کرد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار