کد خبر : 108070
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1403- 34: 15

شهید جمهور به جای پشت میزنشینی به دل مردم در روستاها رفت

شهید جمهور به جای پشت میزنشینی به دل مردم در روستاها رفت

شهید جمهور به جای پشت میزنشینی به دل مردم در روستاها رفت

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی امروز در مراسم یادبود رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهانش که در مصلی کیاشهر برگزار شد با بیان اینکه رئیس جمهور شهید در این سه سالی که سکاندار مدیریت اجرایی کشور را در دست داشت، تحول بسیار چشمگیری در اداره امور کشور به وجود آورد، اظهار کرد: با تلاش مستمر شبانه روزی به نمایش گذاشت و این تلاش موجب شد جامعه ما علاوه بر ویژگی‌های دیگری که در این شخصیت برجسته وجود داشت، نسبت به او احساس قرابت و پیوستگی و همبستگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این احساس قرابت با شهدا بویژه رئیس جمهور شهید به گونه‌ای بود که روال طبیعی زندگی خیلی از افراد را در جامعه تحت تاثیر قرار داد، افزود: ملت ایران از ابتدای وقوع این حادثه و انتشار اخبار شهادت این عزیزان و بعد هم در تشییع و مراسم‌های تدفین و مجالس یادبود سنگ تمام گذاشتند؛ اینکه مردم در شهر و روستا و نقاط دور و نزدیک کشور به گونه‌ای عزادار شدند مانند این بود که پدر یا برادر خود را از دست داده‌اند و نشان می‌دهد تلاشی که این عزیزان برای خدمتگذاری به مردم انجام دادند دارای خلوص نیت و برای خدا و اعتلای نظام اسلامی بود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری حکم ریاست جمهوری رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی را تنفیذ کردند در بیاناتشان دولت‌های گذشته را دولت عبرت معرفی کردند و افزود: این بدین معنی است که دولت جدیدی که آمده است سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد و با فساد و انحراف‌ها مبارزه کند بداند دولت گذشته مایه عبرت اوست و نباید در آن مسیر برود.

شمس الدین با بیان اینکه در این روزها بعد از تشییع و ابراز ارادت مردم به شهداء بویژه رئیس جمهور شهید، جبهه استکبار مستاصل شد و نتوانست این تشییع و حضورهای میلیونی عظیم را کتمان کند، گفت: دشمنان در این روزها مجبور شدند از رسانه‌هایشان این اخبار و تشیع عظیم را مخابره کنند.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفرهای استانی رئیس جمهور شهید بیان کرد: رئیس جمهور شهید مستمر در روزهای تعطیل و غیرتعطیل سفرهای استانی می‌رفتند و به برخی از استان‌ها دو سه سفر حتی هفت سفر رفت اما بخاطر برخی ضعف‌های مدیریتی در استان گیلان و عدم تحقق مصوبات سفر اول، سفر دوم انجام نشد و شهید جمهور سفرشان را به تعویق انداختند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در این سفرها بسیاری از مردم به دلیل وضعیت نامناسب معیشتی، با ناراحتی با رئیس جمهور مواجه می‌شدند، تصریح کرد: فشاری که از لحاظ معیشت و اقتصاد در دوره دولت‌های گذشته بر ‌مردم وارد شده بود عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده بود گرچه درست شدن اقتصاد زمان می‌برد و این دولت عبرت گرفت و تلاش کرد در مسیر درست پیش برود.

شمس الدین‌،‌ عدم پشت میز نشینی را یکی دیگر از عبرت‌هایی دولت سیزدهم از دولت قبل برشمرد و بیان کرد: رئیس جمهور شهید برخلاف دولت قبل عبرت گرفت و در دفتر کارش ننشست و به دل جامعه و شهر و روستا رفت و از نزدیک با مردم سخن گفت و حرفشان را شنید و مشکلاتشان را رفع کرد.

وی با بیان اینکه کارگران بسیاری در کشور رونق گرفتن کار و کسبشان را مدیون پیگیری‌های مجدانه رئیس جمهور شهید بودند، گفت: در گیلان هم کارخانه‌هایی مانند پوشش مجدد احیاء شد که در حال رونق گرفتن است، چه زندگی‌هایی در آن دولت بخاطر تعطیلی کارخانه‌ها متلاشی شد و چه زندگی‌هایی بخاطر طلاق‌های ناشی از بیکار شدن کارگران نابود شد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته این دولت عبرت گرفتن و تغییر مسیر انحتاط جامعه در بخش‌های مختلف به مسیر انقلاب و ارزش‌های انقلاب بود، افزود: اینکه یک رئیس جمهوری با تشریفات به سازمان ملل برود و یک سخنرانی بی‌خاصیت کند که هنر نیست، اگر کسی رفت در تریبون سازمان ملل آرمان‌های انقلاب را فریاد زد و ارزش‌های اسلامی را به دنیا نشان داد هنر است.

شمس الدین رمز موفقیت رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه را عبرت گرفتن از دولت قبل دانست و تاکید کرد: شهدای خدمت از رفتار دیگران عبرت گرفتند و مسیر صحیح را رفتند و کشور و جبهه مقاومت را اعتلاء بخشیدند؛ اگر می‌خواهیم این راه تداوم پیدا کند باید من و شما هم از گذشته عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار خواهد شد و می‌بایست نسب به انتخاب افراد هوشیار باشیم،‌ تصریح کرد: اگر امروز در فقدان این شهدای عزیز عزاداری می‌کنیم نباید اشتباهی کنیم که روح مطهر این شهدا گله‌مند شوند که ما با خون دل این مسیر را در این دو سال و ۱۰ پیش رفتیم تا شما به عزت برسید و اقتصادتان به مرور بهتر شود و استکبار جهانی خلع سلاح شود اما شما انتخابی کردید که مجدداً همچون دولت عبرت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار