کد خبر : 86083
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

گرد و خاک مجید عزیزی پیرامون وضعیت شورا و شهرداری؛

شورای ششم در شرایط فعلی ناامید کننده است/ فشار و دخالت‌ها در امور مدیریتی عرصه را بر مدیران شهرداری تنگ کرده است

شورای ششم در شرایط فعلی ناامید کننده است/ فشار و دخالت‌ها در امور مدیریتی عرصه را بر مدیران شهرداری تنگ کرده است

عده‌ای با سطح تحصیلات پائین که به صورت خدماتی جذب شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری شده‌اند، با کت و شلواری اتو کشیده به لابی‌گری در شورا و شهرداری مشغولند!

به گزارش گیلانستان، مجید عزیزی با بیان اینکه  دعواهای سیاسی و فشار بر مدیران شهرداری و تهدید به جابجایی آنها  در راستای اهداف و منویات خاص و تحمیل پیمانکاران نورچشمی  قابل تحمل نیست، گفت: بهتر است برخی  مدیران  به فکر شهر  رشت  و‌ شهروندان باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: در برهه زمانی سالگرد شهادت حاج قاسم  سلیمانی ایشان را الگو قراردهیم که تمام وجود خود را وقف نظام و امنیت جان و روح و روان مردم کرد و باعث عزت، پایدار و سربلندی کشور شد.

 

وی با اشاره به اینکه شهر و شهروندان رشت خسته از استیضاح شهرداران و وضعیت کلافه کننده مدیریت شهری و مشکلات بسیار آزار دهنده آن هستند، افزود: قانون، اهرم استیضاح را آخرین قدرت شورایی برای اصلاح و بازگرداندن روند غلط مدیریت شهری تعریف کرده است.

 

مجید عزیزی با تاکید بر اینکه: همکاران‌ شورایی در اولین‌ گام در شرایطی به دنبال استیضاح و حذف شهردار منتخب خود برآمدند که تحت هیچ عنوان قابل قبول و توجیه پذیر نبود، اظهار داشت: این برخورد برای بسیاری از نخبگان و مردم فهیم شهر  رشت قابل درک نیست.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت ضمن تأکید بر اینکه: پس از انتخاب شهردار باید در یک فرصت زمانی حداقل  یکساله با اتحاد و همدلی و همراهی و رفتارهای مشفقانه حول محور قانون و بدون دخالت مستقیم در امور اجرایی و عدم تحمیل نظرات شخصی، فرصت لازم برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده داده شود، تصریح کرد: شورای ششم با تصمیمات غیر منطقی و دخالت در امور مدیریتی سبب اتفاقات تلخی گردید که منجر به سلب اعتماد و ناامیدی مردم و بخصوص نخبگان  شهر شده است.

 

وی با بیان اینکه رویکرد شورای شهر ششم سبب آسیب جدی به شهر و شهروندان  در امر خدمات رسانی شد، اظهار داشت: متأسفانه فرصت لازم به مدیران شهری داده نشد تا با  تمرکز بر برنامه های محوری و اجرای پروژه ها، زمینه ارزیابی آنها نیز فراهم گردد. هرگونه قضاوت هایی که صورت می‌گیرد بدور از استدلال و منطق و کینه توزانه است چرا که هیچ فرصتی داده نشده و از همان ابتدا همان‌ها که به قول خودشان مسبب انتخاب شهردار وقت بودند کمتر از یکماه به دنبال حذفش برآمدند که هزینه این لجاجت را نظام و مردم صبور شهر رشت پرداخت کردند.

 

مجید عزیزی عملکرد شورای ششم را در شرایط فعلی ناامید کننده دانست و خاطر نشان کرد: ظاهراً عده ایی از عوامل  داخلی و یا برون ساختاری منافع خود را در اوضاع نابسامان مدیریت شهری و برهم زدن نظم و ایجاد اختلاف در شورای شهر و مدیریت شهری می‌دانند.

 

وی اتفاقات چند روز اخیر نظیر فشار بر جابجایی مدیران، دخالت در امور مدیریتی، تحمیل نورچشمی ها و جهت دادن پروژه ها با صدور فاکتورهای کاذبِ چندین برابری را تأسف بار دانست و افزود: این اتفاقات تلخ و ناگوار عرصه را بر مدیران تنگ کرده و گاهاً سبب استعفای آنان شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مستقل نبودن برخی از اعضای شورای شهر در تصمیم گیری ها بیان کرد: این چه منطقی است که مدیران شهری باید تابع و یا وابسته و یا منصوب به عضو خاصی از شورا باشند و جای تعجب است که  مدیران و یا عوامل مدیریت شهری از یک عضو شورا حرف شنوی داشته باشند.

 

وی  در ادامه افزود: متأسفانه برخی معتقدند  باید مناطق شهری را بین اعضای شورا تقسیم کرد، اما شهروندان در این میان چه گناهی دارند که با وجود این همه مشکلات اقتصادی، بیکاری و گرانی هر روز شاهد درگیری های اعضای شورا بوده و مطالبات بحق آنها بی پاسخ بماند.

 

این عضو شورا در ادامه افزود: افرادی با فشار جریانات رانتی و عوامل مسأله دار بیرونی تحت عنوان نیروی شرکتی بصورت خدماتی جذب شرکت های پیمانکاری زیرمجموعه شهرداری می شوند که عموماً با سطح  تحصیلات پایین و با کت و شلوار اُتو کشیده در راهروهای شهرداری و شورا با حمایت همین افراد خاص در حال لابیگری هستند اما جوانان تحصیل کرده باید حتماً از طریق آزمون که آن آزمونها هم ابهامات خاص خود را دارد، شاید بتوانند وارد مجموعه ادارات بشوند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل دادگستری استان و دادستان مرکزی استان بیان داشت: از نگاه پدری و دلسوزانه مدیرکل محترم دادگستری استان و دادستان محترم مرکزی رشت بخاطر دغدغه ایی که داشتند و تلاش نمودند تا به این اختلافات  پایان دهند تشکر نمود هر چند همکاران شورایی از این فرصت استفاده نکردند و همچنان بر طبل اختلاف کوبیدند.

 

مجید عزیزی افزود: گمراه کردن مردم و مسئولین و ارائه آمار و گزارشات خلاف واقعیت و انحراف افکار عمومی قطعاً محدودیت زمانی خاص خود را دارد و یقیناً حقایق با گذشت زمان برملا خواهد شد، همچنان که در دوره های گذشته اتفاق افتاد.

این عضو شورا در پایان اضافه کرد: معتقدم قطعاً گذشت زمان خیلی چیزها را مشخص خواهد کرد. فلذا تعهد به نظام و مردم و قسمی که در دفاع از حقوق شهروندان خوردم ، برای اصلاح ساختار شورایی و بدعت غلطی که متأسفانه در دوره های گذشته در نهاد شورایی نهادینه شده، تمام تلاش خود را خواهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار